آیت‌الله عیسی قاسم: طرح اصلاحات دولت آل خلیفه فریبکاری بیش نبود
کد خبر: 3979244
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

آیت‌الله عیسی قاسم: طرح اصلاحات دولت آل خلیفه فریبکاری بیش نبود

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین تأکید کرد: طرح اصلاحات نخست‌وزیر بحرین که رسانه‌های حکومتی آن را در بوق و کرنا کردند، چیزی جز فریبکاری و ادعایی شرم‌آور نبود و ملت بحرین را از مطالبه اصلاحات فراگیر بازنمی‌دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الحراک، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در حساب کاربری خود در توییتر درباره طرح اصلاحاتی پرسش کرد که از زمان نخست‌وزیر شدن ولی‌عهد این کشور در آبان ماه گذشته برای آن تبلیغ می‌شود.

«حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین در آبان ماه گذشته با صدور فرمانی، «سلمان بن حمد آل خلیفه»، پسر ارشد و ولیعهد خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کرد تا جانشین «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، نخست‌وزیر و عموی پادشاه این کشور شود که در یکی از بیمارستان‌های آمریکا درگذشته بود.

آیت‌الله قاسم در توییتر گفت: قطار اصلاحاتی که نخست‌وزیر جدید در اولین سخنرانی‌ خود از آن صحبت کرد و مطبوعات حکومتی بحرین به سرعت و در سطحی گسترده به آن پرداختند و به مسافران آن بسیار مژده دادند و جاماندگان از آن را بسیار مأیوس و نظرات آنها را تحقیر کردند، کجا رفت.

رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: آیا در بوق و کرنا کردن این طرح اصلاحات یک سوء‌برداشت یا صحبتی غیرمنطقی بود یا اصلاً حرف درستی بود، اما پس گرفته شد یا آیا یک حرف ناچیز و شرم‌آوری بود که ترجیح داده شد دیگر درباره آن سکوت اختیار شود یا اینکه از سر فریب بیان شده بود و بی‌فایده بودن آن فاش شد.

شیخ عیسی قاسم در پایان این توییت خود گفت: ملت بحرین هرگز از خواسته خود برای ایجاد اصلاحات فراگیر و صادقانه عقب‌نشینی نمی‌کند، اصلاحاتی که وطن جز با آن امنیت و خوشبختی پیدا نمی‌کند.

به گزارش الحراک، از زمانی که ولی‌عهد بحرین نخست‌وزیر شده است، طرف‌هایی او را یک اصلاح‌طلبی خواندند که به دنبال ایجاد روابط خود با ملت بحرین است؛ اما شیوه حکمرانی وی در این مدت میزان وحشی‌گری و خصومت او را علیه ملت نشان داد.

سلمان بن حمد حکومت خود را با دستگیری کودکان و شکنجه آنها و به ستوه آوردن زندانیان عقیده در زندان و محروم کردن آنها از درمان و حمله به آنها در داخل زندان‌ها و اجازه دادن به شیوع گسترده ویروس کرونا در میان زندانیان آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha