تأکید بر ادامه مبارزه تا آزادسازی قدس / راهپیمایی‌های حمایت از مقاومت از تونس تا لندن
کد خبر: 3972912
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
تازه‌ترین واکنش‌ها به پیروزی ملت فلسطین؛

تأکید بر ادامه مبارزه تا آزادسازی قدس / راهپیمایی‌های حمایت از مقاومت از تونس تا لندن

شخصیت‌های فلسطینی و حامیان جبهه مقاومت بر ادامه مبارزه تا آزادسازی قدس تأکید کردند و در همین حال راهپیمایی‌ها در حمایت از ملت فلسطین از تونس تا لندن، اندونزی و لبنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، اعلام همبستگی با ملت فلسطین با وجود برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه همچنان از سوی مقامات و مردم کشورهای مختلف ادامه دارد.

سردار سلامی: هرگز ملت فلسطین را رها نخواهیم کرد

سردارحسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه جمعه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه و زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

سلامی در این گفت‌وگو تأکید کرد: ما از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شما اعلام می‌کنیم که هرگز ملت فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

دبیرکل جهاد اسلامی: قدردان شهید سلیمانی برای تحقق پیروزی کنونی هستیم

النخاله گفت: این نبرد در تاریخ مناقشه با دشمن صهیونیستی سرنوشت‌ساز بود و در سایه اتحاد بی‌سابقه فلسطینی‌ها انجام شد.

وی افزود: این نبرد مورد پشتیبانی محوری یکپارچه و متحد قرار داشت که به آزادسازی قدس معتقد است و برای دفاع از آن تلاش می‌کند.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین از شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد و گفت که او تمام تلاشش را برای تحقق پیروزی امروز و تثبیت آن به کار گرفته بود.

النخاله خطاب به سردار سلامی تأکید کرد: شما در همه عرصه‌ها با ما بودید و شریک در ساختن این پیروزی هستید و با ما در آزادسازی قدس همراه خواهید بود.
سردار سلامی در گفت‌وگو با هنیه نیز تأکید کرد: نصرت الهی به دست آمده نقطه عطفی در تاریخ مناقشه با دشمن است و شکست رژیم صهیونیستی شکستی برای آمریکا، انگلیس و متحدانش و رژیم‌های خیانتکار و سازشکار است.

تأکید بر ادامه مبارزه تا آزادسازی قدس / راهپیمایی‌های حمایت از مقاومت از تونس تا لندن
فرمانده سپاه پاسداران گفت: این پیروزی بزرگ، فلسطینی جدید و بزرگ را نشان داد که فرزندان آن قدرت به دست آوردن پیروزی‌ها را دارند و در همین حال شمشیر بران مقاومت، اسرائیلی جدید ضعیف و شکسته و در مسیر رسیدن به نابودی نهایی را به تصویر کشید.
سردار سلامی گفت: سپاه پاسداران مثل همیشه با همه توان خود در کنار ملت فلسطین تا ریشه کنی رژیم صهیونیستی قرار خواهد داشت.

هنیه: ایران شریک پیروزی است

هنیه هم به نوبه خود تأکید کرد: اعتبار موجودیت صهیونیست برای همیشه سقوط کرده است و همه تلاش‌هایش برای شکستن مقاومت به شکست انجامیده است.
رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران و رهبر و ملت انقلاب گفت: ملت ایران شریک اصلی در ساختن این پیروزی است که که یک پیروزی بزرگ برای همه فرزندان امت اسلامی است.

مقاومت غزه: مبارزه برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی ادامه دارد

یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری یونیوز تأکید کرد: نبرد دفاع از قدس و مسجدالاقصی متوقف نشده است، فقط آتش‌بس همزمان ایجاد شده؛ اما رویارویی با ابزارهای سیاسی ادامه دارد و آنچه دشمن در میدان نبرد به دست نیاورد، هرگز از طریق سیاسی هم به آن دست نخواهد یافت.

تأکید بر ادامه مبارزه تا آزادسازی قدس / راهپیمایی‌های حمایت از مقاومت از تونس تا لندن
او با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های مقاومت در این نبرد آسیب نخورده است، گفت: آنچه هم رخ داده بود، فوراً ترمیم شد و ما هر زمان آماده از سرگیری دفاع نظامی از ملت و مقدساتمان هستیم.
این فرمانده مقاومت فلسطین گفت: سکوهای پرتاب موشک در جای خود آماده هستند و در زمان مناسب می‌دانند به کجا پرتاب شوند و اسرائیل از حیفا تا ایلات در تیررس موشک‌های ماست.

مقتدی صدر: بت صهیونیست‌های تروریست شکسته شد

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در یک پیام توییتری خطاب به ملت فلسطین این پیروزی را تبریک گفت و تأکید کرد: «قدس ما عزت ماست. از شما برای این پیروزی بر دشمن قدردانی می‌کنم. دشمن در مقابل ایمان و شجاعت شما خوار گردید؛ اما این پیروزی باید برای همه برای صلح‌طلبان و سازشکاران درس عبرت شود. بتی دیگر، بت یک دولت شر و تروریست و بت صهیونیست‌های تروریست نژادپرست شکسته شد.

صنعاء: نصرت الهی پیروزی امت اسلامی انگیزه‌ای برای آزادسازی قدس باشد

 «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم طی نطقی به مناسبت سی و یکمین سالروز وحدت جمهوری یمن تأکید کرد: پیروزی فلسطین بر اساس توکل امت اسلامی به پروردگار و اعتماد به نفس آن بود و حالا هم امت اسلامی باید این نصرت الهی را انگیزه‌ای برای ادامه مسیر حرکت به سمت آزادسازی قدس قرار دهد.
این مقام یمن همچنین تأکید کرد که پیروزی کنونی ملت فلسطین طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن را نابود کرد و ایده دشمن صهیونیستی برای دشمن شمردن حماس و دیگر اعضای جبهه مقاومت و همچنین طرح وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها را ناکام گذاشت.

تظاهرات عرب‌ها و یهودیان قدس در حمایت از اهالی الشیخ جراح

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قریب به 200 عرب و یهودی روز جمعه با برپایی تظاهرات مشترک در قدس شرقی به برنامه تل‌آویو برای بیرون کردن خانواده‌های فلسطینی از محله الشیخ جراح قدس اعتراض کردند.
روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این تظاهرات به منظور همبستگی با شش خانواده فلسطینی برگزار شد که مقامات اسرائیلی تصمیم دارند آنها را به زور از خانه‌هایشان در محله الشیخ جراح آواره کنند با این ادعا که زمین‌هایی که این خانه‌ها در آنجا بنا شده قبلاً متعلق به یک سازمان یهودی بوده است.
نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه همچنین با حمله به نمازگزاران در صحن مسجدالاقصی و پرتاب گلوله‌های صوتی و پلاستیکی به سمت آنها دست‌کم بیست نفر را زخمی کردند.
همچنان قضیه محله الشیخ جراح یکی از مهم‌ترین عوامل تنش میان فلسطینی ها و صهیونیست‌ها در مقطع اخیر با وجود برقراری آتش‌بس است.

اسرائیل روز جمعه 97 فلسطینی کرانه باختری و قدس را زخمی کرد

هلال احمر فلسطین نیز شامگاه جمعه از افزایش آمار زخمی‌های فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله قدس شرقی به 97 نفر خبر داد.

تأکید بر ادامه مبارزه تا آزادسازی قدس / راهپیمایی‌های حمایت از مقاومت از تونس تا لندن
این نهاد فلسطینی گفت که در حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی پس از نماز جمعه 21 نمازگزار به ضرب گلوله پلاستیکی و دو نفر هم به ضرب بمب صوتی زخمی شدند.
مناطق مختلف کرانه باختری نیز روز گذشته شاهد حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان بود که برجسته ترین آن در ورودی شهر بیت لحم، شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری، پست حواره در جنوب نابلس و کفر قدوم در استان قلقیلیه رخ داده است.

آمار شهدای غزه به 248 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرده است که با ادامه آواربرداری از ویرانه‌های جنگ اخیر و بیرون کشیدن پیکرهای پنج شهید دیگر آمار شهدای جنگ 12 روزه غزه به 248 نفر افزایش یافت.
این وزارتخانه گفت که از این میان 66 شهید کودک و 39 نفر دیگر هم زن و 17 نفر هم سالخورده بودند و علاوه بر آن 1948 نفر دیگر هم زخمی شدند که حال 20 نفرشان وخیم است.

تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره توافق آتش‌بس و تلاش برای تثبیت آن گفت‌وگو کرد.
عباس دراین گفت‌وگو ایجاد راه حل نهایی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل را تنها راه ایجاد امنیت و ثبات خواهد و گفت که اشغالگری اسرائیل در زمین های فلسطینی باید پایان پذیرد.

گفت‌وگوی شاه عربستان با محمود عباس

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی شامگاه جمعه در تماس تلفنی با محمود عباس درباره تحولات اخیر در فلسطین صحبت کرد و گفت که کشورش از تلاش‌ها برای توقف حملات اسرائیل به فلسطینیان حمایت می‌کند.
پس از یازده روز پاسخ راکتی مستمر و گسترده گروه‌های مقاومت به شمال تا جنوب سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه با میانجیگری مصر از آتش‌بس یکجانبه خبر داد و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با عقب نشینی این رژیم از تجاوزات خود علیه غزه آتش‌بس را پذیرفتند.

راهپیمایی‌ها در لبنان، تونس، لندن و جاکارتا

در همین حال بسیاری از کشورها همچنان در حال برپایی تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها در حمایت از ملت فلسطین هستند.
ضاحیه جنوبی بیروت و شهر الهرمل در استان البقاع لبنان شب گذشته شاهد راهپیمایی موتوری صدها شهروند لبنانی بود که به دعوت حزب الله لبنان برای شریک شدن در جشن پیروزی ملت فلسطین به خیابان ها آمدند.
درتونس نیز شهروندان تونسی با تجمع مقابل سفارت آمریکا و در حالی که پرچم های فلسطین و پرچم‌هایی از شهیدان عماد مغنیه و حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند، آمریکا را مسئول جنایات علیه ملت های ستمدیده و به خصوص ملت فلسطین خواندند.
مردم در انگلیس هم با تجمع مقابل منزل سفیر رژیم صهیونیستی درلندن با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.
جاکارتا پایتخت اندونزی نیز روز جمعه شاهد برپایی چند راهپیمایی مردمی در حمایت از ملت فلسطین بود.

در خارطوم پایتخت سودان نیز مردم به دعوت گروه‌های سیاسی با برپایی تجمع ضمن اعلام حمایت از مقاومت در غزه، از حکومت سودان خواستند توافق سازش با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

انتهای پیام
captcha