فوت ۵ نفر بیمار کرونایی در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته
کد خبر: 3962943
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

فوت ۵ نفر بیمار کرونایی در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۵ نفر در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی و شاهین‌دژ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که با احتساب این فوتی‌های جدید، شمار جان باختگان در استان به ۳ هزار ۸۱۳ نفر رسید.

ارسالی امروز ا فوت ۵ نفر بر اثر بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، روز گذشته 17 فروردین، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته نیز ۵ نفر در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی و شاهین دژ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که با احتساب این فوتی‌های جدید، شمار جان فوتی‌ها از ویروس کرونا در استان به ۳ هزار ۸۱۳ نفر رسید.
وی افزود: هم اکنون ۸۱۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۸۴ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و از این تعداد نیز ۴۷ نفر به علت آسیب‌های ناشی از کرونا از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت نیز از سیزدهم فروردین وضعیت شهرهای ارومیه، نقده و خوی؛ قرمز، شهرهای اشنویه، سردشت، بوکان، چالدران، ماکو، پلدشت و پیرانشهر؛ نارنجی، شهرهای تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، مهاباد، سلماس، شوط و چایپاره زرد است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۰۵ تن در آذربایجان‌غربی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بر این اساس پرهیز از تجمعات و اجتناب از سفرهای غیرضروری به ویژه سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع اعلام شده است.

آقازاده تصریح کرد: در راستای اجرای واکسیناسیون آینده کرونا برای گروه‌های هدف، شهروندان این شهرستان با مراجعه به مراکز بهداشت محل سکونت خود نسبت به تکمیل مشخصات خود در سامانه سیب اقدام کنند و از مردم درخواست می‌شود برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۳۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha