روایت زندگی شهید مقتل‌خوان منتشر شد
کد خبر: 3962328
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
روی میز مطالعه/

روایت زندگی شهید مقتل‌خوان منتشر شد

کتاب «شهید نوید» مجموعه روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم نوید صفری از زبان خانواده، دوستان و همسر شهید است که به تازگی به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

روایت زندگی شهید مقتل‌خوان منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی؛ کتاب «شهید نوید» روایت زندگی پرخیر و برکتی است که شانزده تیر سال ۱۳۶۵ در محله تهران پارس تهران، آغاز می‌شود و صحنه آخرش، در دل صحرای بوکمال سوریه، رقم می‌خورد. همان طور که خود شهید آرزو کرده بود. همان طور بی‌سر، همان طور بی‌سامان.

این کتاب مجموعه روایت‌های جذاب و خواندنی از زبان خانواده، دوستان و همسر شهید است که در هر روایت بخشی از خصوصیات بارز اخلاقی شهید را مطرح می‌کند. قرار گرفتن عین متن دست‌نوشته‌های شهید نوید در لا‌به‌لای روایت‌های کتاب از خصوصیات ویژه این کتاب است که مخاطب را با عقاید و باورهای شهید نوید به خوبی آشنا می‌کند. 

در برشی از کتاب می‌خوانیم: «تا بقیه برسند همین جا روی این سکو بنشینم و نفسی تازه کنم. اگر نوید الان اینجا بود می‌نشست کنارم و شروع می‌کرد به خواندن. یادش بخیر. وقتی توی خانه با هم تنها می‌شدیم، می‌آمد می‌نشست لبه این آشپزخانه، پاهایش را آویزان می‌کرد و تکان‌تکان می‌داد. بعد هم شروع می‌کرد به خواندن. من هم که مشغول کار‌های خودم بودم. ناهار را آماده می‌کردم، ظرف‌های شسته‌شده را خشک می‌کردم و می‌گذاشتم توی کابینت. ادویه غذا را می‌چشیدم و نمکش را پنهان از چشم نوید بیشتر می‌کردم، ولی فکر و حواسم پیش نوید بود. 

خلوت مادر پسری‌مان همیشه برکت داشت. برکتش مقتل‌هایی بود که نویدم می‌خواند. من هم می‌نشستم روی صندلی آشپزخانه و دل می‌دادم به مقتل‌خوانی‌هایش. نور و عطر روضه‌ها و اشک‌هایی که سر می‌خوردند روی صورت ماهش، می‌پیچید توی آشپزخانه کوچکمان، می‌رفت لا‌به‌لای طعم خورشت‌ها و همراه برنج‌ها قد می‌کشید و مثل پیچک، همه خانه را می‌گرفت. مادر خوشبختی بودم که خورشم با آهنگ روضه‌های پسرم جا می‌افتاد، نه؟» 

کتاب «شهید نوید» مجموعه روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع‌حرم نوید صفری از زبان خانواده، دوستان و همسرشهید در قطع رقعی و ۲۰۸ صفحه، به قلم توانای مرضیه اعتمادی به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. 

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha