ایجاد نظم و امنیت پایدار؛ رسالت نیروی انتظامی
کد خبر: 3960451
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

ایجاد نظم و امنیت پایدار؛ رسالت نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی محلات ایجاد نظم و امنیت پایدار را از اهم وظایف نیروی انتظامی دانست و از همشهریانی که مجموعه انتظامی را در ایجاد نظم و امنیت یاری می‌کنند تشکر کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ عباس محمدرضایی، فرمانده انتظامی شهرستان محلات، امروز، 27 اسفند، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه این شهرستان، تصریح کرد: با تلاش و زحمات همکاران بنده در مجموعه انتظامی شهرستان  در طول سال 99، ۴۵۲ مورد سرقت کشف و 359  نفر به اتهام سرقت دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به افزایش۱۴ درصدی کشف سرقت و افزایش ۱۷ درصدی دستگیری سارقان، اظهار کرد: 4 باند سرقت منزل به صورت سازمان یافته در این مدت دستگیر و منهدم شدند که یکی از این باندها به جهت فرار از اتهامات، ۳۶ میلیون تومان وجه نقد را به یک مأمور ناجا پیشنهاد می‌کند که با پاک‌دستی این مأمور این رشوه رد و پیشنهاد رشوه نیز به پرونده این باند اضافه شد.

محمدرضایی ضرورت توجه به افزایش ضریب امنیتی منازل و وسایل نقلیه را مورد تأکید قرار داد و افزود: در سال 99 چندین باند دستگیری موتورسیکلت از اماکن خصوصی و اماکن عمومی و یک باند احشام که به صورت مسلحانه اقدام به سرقت می‌کردند دستگیر شدند. همچنین یکی از عوامل به شهادت رساندن مأمور ناجا در خمین، در شهرستان محلات و مابقی در شهرهای همجوار دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سارق زنان کهنسال که با نوشاندن نوشیدنی‌های مسموم فرد را بیهوش و اقدام به سرقت طلا می‌کرد در یکی از شهرهای اطراف دستگیر، به مجموعه انتظامی شهرستان تحویل و طلاجات سرقتی به مال‌باختگان تحویل داده شد.

فرماندهی انتظامی محلات از اجرای 52 مورد طرح پاکسازی مواد مخدر خبر داد و گفت: طی این طرح  بیش از 530 نفر دستگیری و 76 کیلوگرم مواد کشف شد که شاهد افزایش 137 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته هستیم. 29 نفر نیز در طرح جمع‌آوری قاچاق دستگیر شدند که ارزش ریالی کالای قاچاق بیش از 5 میلیارد و 661 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به طرح اعمال محدودیت ترددها در ایام پیک کرونا اظهار کرد: در سال جاری 52 هزار و 986 مورد اعمال قانون از سوی پلیس راهور انجام شده است که از این تعداد 1530 مورد اعمال قانون مربوط به محدودیت ترددهاست. همچنین در شهرستان محلات 144 فقره تصادف جرحی و ۷ فقره تصادف فوتی رخ داده که طی آن 9 نفر جان خود را از دست دادند. آمار تصادفات فوتی و جرحی نسبت به سال گذشته به ترتیب 7 و 16 درصد کاهش داشته است.

محمدرضایی با اشاره به صدور 726  ورد تشخیص هویت و گواهی سوءپیشینه افزود: 3 هزار و 499 مورد بازدید از صنوف شهرستان توسط پلیس اماکن صورت گرفته و تذکرات لازم داده شده است. از این تعداد ۲۴۹ صنف متخلفی که برای باردوم تذکر گرفتند پلمپ شدند.

وی درپایان ایجاد نظم و امنیت پایدار را از اهم وظایف نیروی انتظامی دانست و با تشکر از همشهریانی که مجموعه انتظامی را در ایجاد نظم و امنیت یاری می‌کنند، از مردم خواست هر مورد مشکوکی که در شهرستان مشاهده می کنند را با ضبط موارد دقیق موضوع، به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha