امام خمینی(ره) با قرآن بین مردم تحول ایجاد کرد
کد خبر: 3953336
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

امام خمینی(ره) با قرآن بین مردم تحول ایجاد کرد

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با قرآن در بین مردم تحول ایجاد کرد، گفت: این مساله به خاطر آن بود که امام(ره) توانست آموزه‌های قرآن را بیاموزد و در زندگی خود عملی کند سپس آن را به اجتماع و به میان مردم بکشاند.

امام خمینی(ره) با قرآن بین مردم تحول ایجاد کرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، شامگاه سه‌شنبه21 بهمن‌ماه، در محفل انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سیدمحمدکججانی(ع) با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با ندای «الله اکبر» به وقوع پیوست، اظهار کرد: چهل و دو سال است که ملت ما با شعار «الله اکبر» کارهای عظیمی انجام داده‌اند و با همین شعار الهی تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند.
وی افزود: دشمن چند سال پیش گفته بود که مردم ایران طعم چهل سالگی انقلاب اسلامی را نخواهند چشید ولی زهی خیال باطل! امروز ما جشن چهل‌ودومین سال پیروزی مان را جشن می‌گیریم و دشمن همانطور که در عرصه‌های مختلف در این 42 سال شکست خورده است باز هم خوار و زمین گیر شد و همانطور که مقام معظم رهبری به درستی پیش بینی کرده بودند امروز ما می‌بینیم که آمریکا در حال افول و زوال است.
حسینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با انقلاب فرانسه و روسیه و دیگر انقلاب‌های جهان نیست، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر دو رکن اصلی پشتوانه رهبری و اعتماد بر مردم استوار است. همانطور که مراجع بزرگ تفسیر کرده‌اند بعد از معصومین امام خمینی (ره) والاترین شخصیت زمان بوده است. ابرمرد عصر معاصر که روح فطری مردم ایران را بیدار کرد.
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و تفکر نابی که از سوی امام راحل اشاعه شد، تولدی دوباره برای ملت ایران بود و همه باید قدر این موهبت ارزشمند را بدانند، افزود: از همان ابتدا، انقلاب با تکیه بر ماهیت دینی خود، ادبیات اسلامی برگرفته از قرآن کریم را برگزید. نام گذاری دهه پیروزی انقلاب با نام «ایام الله دهه فجر» از این رویکرد بهره برده بود. «فجر» که نام هشتاد و نهمین سوره مبارکه قرآن کریم است، به معنای ابتدای صبح است. فجر به معنای روشنی و سپیده دمِ صبحگاهی است و انقلاب ما نیز سپیده دم و روشنایی اش در این 10 روز اتفاق افتاد و کماکان وجود دارد و نورافشانی می کند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه نهضت عاشورا است، افزود: فرهنگ عاشورا در پیدایش پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، اثرگذار بوده است. بزرگترین مؤلفه فرهنگ و تعالیم عاشورا فرهنگ شهادت بود که در روزهای خونین بهمن ماه 57 و در هشت سال دفاع مقدس دیدیم و امروز هم همان فرهنگ شهادت را در جبهه مقاومت میبینیم که سردار دلها خود صاحب مکتب می شود و در کل دنیا دلبری می کند.
حسینی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با قرآن در بین مردم تحول ایجاد کرد، گفت: این مساله به خاطر آن بود که امام(ره) توانست آموزه‌های قرآن را بیاموزد و در زندگی خود عملی کند سپس آن را به اجتماع و به میان مردم کشاند و در مردم تحول درونی ایجاد کرد که توانستند انقلاب کنند.

انتهای پیام
captcha