تعلیق اقامه نماز در مساجد بحرین به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا
کد خبر: 3953312
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

تعلیق اقامه نماز در مساجد بحرین به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا

رژیم بحرین در آستانه دهمین سالروز قیام مردمی ۱۴ فوریه این کشور، به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا، اقامه نماز و برگزاری مناسبات دینی را در تمامی مساجد و نمازخانه‌های این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزارت دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به توصیه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و پس از هماهنگی با اداره‌های اوقاف شیعه و سنی و در راستای حمایت از نمازگزاران و سالمندان و با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا، تصمیم گرفته شد که اقامه نماز در مساجد و نمازخانه‌ها تعلیق و برپایی مناسبات دینی نیز در مساجد متوقف شود».

در این بیانیه آمده است: «این دستورالعمل از فردا 11 فوریه(23 بهمن‌ماه سال جاری) به مدت دو هفته اجرایی می‎‌شود».

وزارت دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین در این بیانیه اعلام کرد: خطبه‌های نماز جمعه همچنان از طریق رسانه‌ها پخش می‌شود تا مردم از آن استفاده کنند.

این بیانیه وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین در حالی منتشر می‌‎شود که اعتراضات مردم این کشور به مناسبت دهمین سالروز قیام مردمی 14 فوریه، چند روزی است که ادامه دارد.

بحرینی‌ها با وجود گسترش موج سرکوبگری و خفقانی که رژیم آل‌خلیفه به وجود آورده است، همچنان بر تحقق اهداف انقلاب مسالمت‌آمیز خود تاکید دارند.

مردم بحرین 14 فوریه 2011 علیه مصایب و درد و رنج‌هایی قیام کردند که از دهه‌ها پیش آن را به ارث برده بودند، اما با فجیع‌ترین شکل سرکوب و قتل و کشتار مواجه شدند و تاکنون شمار زیادی از شهروندان شهید، زخمی، بازداشت یا مفقود شده‌اند.
انتهای پیام
captcha