طلاب جهادی سرمایه‌های اصلی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند
کد خبر: 3952712
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
مسئول امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه:

طلاب جهادی سرمایه‌های اصلی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند

مسئول امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه گفت: امروز فعالیت‌های ایثارگرانه طلاب حوزه‌های علمیه در اقصی نقاط کشور به خصوص ایام سیل سال‌های گذشته و همچنین ایام شیوع گسترده ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست، این طلاب جهادی و ایثارگر سرمایه‌های اصلی حوزه انقلابی و فردای نظام اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، مسئول امور سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه، عصر امروز در همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در آرامستان‌ها و بیمارستان‌های استان قم در سخنانی اظهارکرد: دشمن طی این 42 سال انقلاب شکوهمند اسلامی تمام تلاش و همت و خرد جمعی خود را به کار گرفت تا مردم را از حوزه بگیرد، اما هر بار نقشه‌های آنان بر آب شد و عزت و عظمت روحانیت نزد مردم قوت بیشتری گرفت.

رایزن سابق فرهنگی کشورمان در مصر با تأکید بر اینکه طلاب جهادی، سرمایه‌های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند، خطاب به طلاب جهادی گفت: مدیریت این نظام را شما فداکاران و مجاهدان باید به دست بگیرید، از این رو باید به توانمندی‌های خود بیفزایید و به پرچمداران صدور انقلاب در عالم تبدیل شوید.

این مبلغ عرصه بین‌الملل افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند «کسی که حاجت مؤمنی را برآورده کند، حوائج از سوی خداوند برآورده می شود و کمترین حاجت از این حوائج بهشت است» و چه کاری بزرگتر از اینکه در بیماری از آنان دستگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی اضافه کرد: در روایتی دیگر آمده است که «خداوند در روی زمین بندگانی دارد که تلاش می‌کنند حوائج مؤمنین را برآورده کنند، اینها در روز قیامت از عذاب آتش جهنم در امان هستند».

دبیر ستاد حوزوی مبارزه با کرونا حوزه های علمیه با بیان اینکه غایت قبولی اعمال زاهدان و عابدان بنا بر روایات وارده، خدمت به مردم است، اظهارکرد: امام کاظم(ع) در روایتی می‌فرمایند: «سعی کنید پایان عمرتان را به قضای حوائج مؤمنان قرار دهید و هر چقدر قدرت و توان دارید برای رفع مشکلات بندگان خدا به کار بگیرید و گرنه هیچ عملی از شما پذیرفته نخواهد شد». خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان از دغدغه‌های بزرگ علمای دین و اولیای الهی بوده است، لذا طلاب جهادی کشور در طول چند ساله اخیر حماسه‌های بزرگی را  آفریدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت کار جهادی در احادیث و روایات اهل بیت(ع) گفت: خداوند متعال در حدیثی قدسی فرمودند: «‌جامعه بشری عیال و خانواده من هستند، در بین انسان‌ها، محبوب‌ترین‌ها کسانی هستند که لطف و محبت به بندگان من داشته باشند و برای برآورده‌سازی حوائج آنها تلاش کنند».

وی تصریح کرد: همگان مشاهده کردند دربحران هایی همچون زلزله، سیل و کرونا و در دورانی که کسی حاضر نبود به بیماران کرونایی نزدیک شوند و یا بدنشان را غسل دهند، طلاب و روحانیون همانند فرشته‌های نجات وارد میدان شده و حماسه‌های بزرگی را رقم زدند، این ایام در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

مسئول امور سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: امروز حوزه های علمیه مفتخر به حضور بیش از ۲۰ هزار طلاب فعال در جریان ابعاد مختلف مقابله با کرونا است و امروز کشور برای غلبه بر مشکلات نیازمند روحیه جهادی است که خوشبختانه این روحیه در طلاب ما است.

انتهای پیام
captcha