سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست / دیدگاه‌ها نسبت به بودجه‌ قرآنی اصلاح شود
کد خبر: 3952278
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست / دیدگاه‌ها نسبت به بودجه‌ قرآنی اصلاح شود

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه فعالیت‌های قرآن هزینه نیست و متأسفانه دیدگاه غلطی در این زمینه وجود دارد، گفت: هرچقدر برای قرآن هزینه كنیم، از فساد جامعه كاسته می‌شود به‌ شرطی كه در مسیر كارشناسی شده هزینه شود.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه چرا باید برای قرآن هزینه كنیم، گفت: این مسئله بستگی به دیدگاه ما دارد كه هزینه را چه چیزی در نظر بگیریم.

وی افزود: برای پاسخ به این سؤال اول یک سؤال بسیار ابتدایی می‌پرسیم و آن اینكه چرا خانه می‌خریم؟ برای اینكه آرامش داشته باشیم؛ آیا می‌توانیم بگوییم چون خانه خریدن هزینه دارد نباید آن را انجام دهیم؟ خانه می‌خریم برای اینكه یک عمر در آرامش زندگی كنیم و استرس‌ها و سختی‌های زندگی مستأجری را نكشیم، پس این‌گونه خرج‌ها كه برای رسیدن به آرامش است، هیچ‌گاه هزینه نیست و در واقع نوعی خدمت‌رسانی به خود است.


بيشتر بخوانيد:


موسوی با تأكید بر اینكه قرآن هزینه نیست و متأسفانه دید غلطی در میان برخی‌ها در این زمینه وجود دارد، گفت:‌ البته اصلا‌ً نباید هزینه كردن برای قرآن را با خرید خانه یا هر چیز دیگری تشبیه كنیم و قرآن فراتر از همه این‌هاست اما باید بدانیم كه هرچقدر برای قرآن هزینه كنیم، از فساد جامعه كاسته می‌شود به‌ شرطی كه خرج كردنمان هم در این راه صحیح بوده و در مسیر كارشناسی هزینه شود.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان كرد: معمولاً هزینه كردن برای پیشگیری از مفاسد در جامعه شاید جواب دهد اما عواقب آن در جامعه باقی می‌ماند؛ وقتی شخصی به قتل می‌رسد شاید شخص قاتل تحت تأثیر حس آنی قرار گیرد و خود جانی نباشد و فضایی ایجاد شده كه چنین جنایتی را مرتكب شده است، اما آن خانواده‌ای كه شخصی را از دست داده‌اند، همیشه داغدار هستند لذا عواقب این كار موجود است.

وی اظهار كرد: وقتی برای قرآن هزینه می‌كنیم در واقع برای خود و جامعه‌ای كه در آن زندگی می‌‌كنیم هزینه می‌كنیم؛ قرآن نیاز به هزینه كردن ندارد و در هر دو دنیا پرچمش برافراشته است بلكه این ما هستیم كه نیاز داریم برای قرآن هزینه كنیم تا جامعه را به آرامش برسانیم و این مسئله باعث می‌شود از بسیاری از هزینه‌های دیگر جلوگیری شود.

موسوی با تأكید بر اینكه برای دستیابی به آرامش در جامعه باید برای قرآن هزینه كنیم، گفت: انجام هر كار خوبی نیاز به پشتوانه مالی دارد چنانچه در صدر اسلام نیز شخصیت والای پیامبر(ص) نیز چنین چیزی از ثروت حضرت خدیجه(س) وجود داشت و این قضیه نقش‌آفرین بوده ا ست و اكنون هم نیاز است كه چنین كاری انجام دهیم.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان اظهار کرد:‌ زمانی می‌توانیم به مرحله‌ای برسیم كه دیگر نیازی نباشد برای مبارزه با مفاسد هزینه كنیم كه فرهنگ قرآنی در جامعه ساری و جاری شده باشد.

انتهای پیام
captcha