سرباز امام زمان(عج) هستیم / برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشت
کد خبر: 3949203
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
گزارش ایکنا از اجرای طرح «شهید سلیمانی» در اراک؛

سرباز امام زمان(عج) هستیم / برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشت

اجرای طرح «شهید سلیمانی» در قالب پایگاه‌های مسجد محور از جمله برنامه‌های سپاه است که با کمک تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌ها در حال برگزاری است و حضور نوجوانان به‌ویژه نوجوانان قرآنی که خود را در این راه سرباز امام زمان(عج) و رهبری می‌دانند بیش از هر مؤلفه دیگری نظرها را جلب می‌کند.

خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانم / برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشتکووید 19 علاوه بر آسیب‌هایی که به اقشار مختلف وارد کرد، روی دیگری از همدلی و نوع‌دوستی را نیز نشان داد. در روزهایی که به سختی می‌گذشت، روحیه مواسات و کمک مؤمنانه با تدبیر حکیمانه رهبری موجی از شور و نشاط را بین مردم ایجاد کرد و در این میان اجرای طرح «شهید سلیمانی» هم کمک‌های مؤمنانه را قوت بخشید و هم باعث شد تا بیماری کرونا تا حد بسیاری کنترل شود.

اجرای طرح «شهید سلیمانی» در قالب پایگاه‌های مسجد محور از جمله برنامه‌های سپاه است که با کمک تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌ها در حال برگزاری است و حضور نوجوانان به ویژه نوجوانان قرآنی بیش از هر مؤلفه دیگری نظرها را به خود جلب می‌کند. استان مرکزی نیز در رزمایش‌های مؤمنانه خوش درخشید و از خود کارنامه درخشانی برجای گذاشت. خبرگزاری ایکنا، جهت انعکاس یکی از رزمایش‌های انجام شده گزارشی تهیه کرده است که در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود.

حسین بختیاری، فرماندار اراک، در حاشیه رزمایش مؤمنانه که در مسجد علی‌ ابن ابیطالب(ع) اراک برگزار شد، گفت: خوشبختانه به همت و عزم جدی بسیجیان و کادر درمان شاهد سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا و کاهش چشم‌گیر فوتی‌های ناشی از این بیماری هستیم و جا دارد از تمام این عوامل تشکر کنم.

کرونا؛ آتش زیر خاکستر / برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشت

وی دستاوردهای اجرای طرح جهادی و سلامت محور شهید سلیمانی در اراک را قابل تأمل توصیف کرد و افزود: طرح یاد شده با رصد و پالایش، مراقبت، حمایت و خدمات، درمان و نظارت نقش بسیار قابل توجهی در کنترل و مهار نسبی بیماری کرونا داشت و امید است با تداوم این طرح و کمک حداکثری مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عدم تردد بی‌مورد در سطح شهر و پرهیز از تجمع‌های خانوادگی و ... اجازه ندهیم ویروس همچون خاکستر زیر آتش شعله کشیده و موج چهارمی را ایجاد کند.

بختیاری ضرورت ادامه‌دار بودن طرح شهید سلیمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این طرح به انسان قوت قلب می‌دهد، ما مسئولان باید قدردان اقدامات خودجوش آنان باشیم، بسیجیان نوجوان در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری پیشتاز هستند و این امر را به چشم‌انداز روشن نظام در آینده امیدوارتر می‌کند.

شتاب موفقیت در سایه ورود بسیج

حجت‌الاسلام براتی‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک، نقش‌آفرینی مردم به ویژه بسیجیان رزمایش کمک مؤمنانه را مطلوب توصیف کرد و افزود: با حضور بسیجیان به ویژه نوجوانان حماسه‌ای دیگر خلق شد و بخشی از آسیب‌های وارده ناشی از کرونا بدین طریق جبران شد. قطعاً تداوم این طرح به قطع زنجیره کرونا کمک می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای کسب شده از سوی بسیج در یک سال گذشته، تصریح کرد: با شیوع و سیر صعودی بیماری کرونا در جامعه فعالیت بسیجیان رنگ و بویی دیگر به خود گرفت، تهیه ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، ارائه خدمات درمانی، حضور در درب منازل جهت شناسایی افراد مشکوک به کرونا بخشی از فعالیت آنان است.

براتی‌زاده با بیان این مطلب که هرجا بسیج وارد شد، روند صعودی موفقیت شتاب بیشتری به خود گرفت، اظهار کرد: تجربه 40 ساله انقلاب به خوبی نشان داده است که هر جا فرصت و میدان به جوانان و نوجوانان واگذار شد، پیشرفت نیز حاصل شد، امروز اردوهای جهادی در عرصه‌های مختلف به مدد و یاری همین نوجوانان و جوانان انجام می‌شود و اردوهای جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی امتحان خود را پس داده است.

وی گفت: از مهمترین ویژگی‌های شاخص طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی حضور و مشارکت مردم برای مقابله جدی با بیماری کرونا است که این یکی از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی است که به برکت تفکر امام خمینی(ره) محقق شده است. با ورود بسیج از بروز آسیب‌های بیشتر به اقشار کم بضاعت جلوگیری شد. در واقع مکتب شهید سلیمانی فرصت خودباوری و اتکا به نیروی داخلی را صدچندان کرد.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده تأکید کرد: نیاز امروز جامعه تبدیل گفتمان شهید سلیمانی به گفتمان و فرهنگ عمومی است، در این یک سال که از شهادت سردار می‌گذرد جوانان و نوجوان علاقه خود برای تداوم راه سردار را نشان دادند، وظیفه ما به عنوان مربی، معلم، استاد و فرهنگی این است که به تمام ابعاد شخصیت حاج قاسم پرداخته و غفلتی در این خصوص انجام ندهیم.

به‌کارگیری 1957 بسیجی اراکی در طرح شهید سلیمانی

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، نیز در این مراسم گفت: دستاوردهای بسیج در زمینه‌های مختلف همچون محرومیت‌زدایی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و کم‌برخوردار چشمگیر است. بیش از ۲ ماه از اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی و شهر اراک می‌گذرد و مردم خوشبختانه در اکثر مناطق با بسیج همکاری بسیاری خوبی دارند.

کرونا؛ آتش زیر خاکستر / برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشت

مهجوری از اعزام نیروهای بسیجی متخصص و غیرمتخصص جهت رسیدگی به امور بیماران خبر داد و افزود: این افراد در دو قالب پرستاری و خدماتی داوطلبانه به بیمارستان‌ها اعزام شدند و سعی داشتند باری از دوش کادر درمان استان و اراک بردارند. گروه‌های بسیجی تقریباً در استان و همچنین اراک به تمامی اصناف سر زده و موارد بهداشتی را دقیق گوشزد کردند.

مهجوری در تشریح این مهم که طرح شهید سلیمانی شامل 4 بخش رصد، مراقبتی، نظارتی و حمایتی است، اظهار کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح شهید سلیمانی از هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده است که مباحث آموزشی و بهداشتی را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان این نکته که در طرح شهید سردار قاسم سلیمانی یک ‌هزار و 957 نفر نزدیک به 2 هزار نفر به‌کارگیری شدند، در سطح شهرستان اراک و بخش‌ها حدود 107 مسجد در طرح یاد شده فعال هستند، همچنین این طرح در مساجد روستاها که پایگاه بسیج دارند نیز فعالیت دارند. طرح شهید سلیمانی محدود به مقطع زمانی خاص نیست و تا ریشه‌کن شدن این بیماری ادامه دارد.

وی بیان کرد: هنوز برخی از مردم به‌ویژه محلات کم برخوردار با طرح سلامت‌محور شهید سلیمانی آشنا نیستند و از همکاری سرباز می‌زنند، با وجود اینکه صدا و سیما خدمات خوبی انجام داده و همواره در کنار سپاه انعکاس برنامه‌ها را به احسن وجه انجام داده است، اما توقع داریم در معرفی هرچه بهتر طرح اقدام کند.

حضور نوجوانان بسیجی با لباس‌هایی متحدالشکل که گروه سرود نیز بودند بیش از همه خودنمایی کرده و نظر حاضران را به خود جلب می‌کرد. برای تکمیل شدن گزارش به سمت یکی از نوجوانان بسیجی رفتم و از او خواستم مصاحبه‌ای با ما انجام دهد که این مصاحبه کوتاه را در ادامه می‌خوانید:

تداوم راه شهید حاج قاسم سلیمانی

مصطفی قاسم‌آبادی، قاری قرآن و دانش‌آموز کلاس نهم مدرسه طالقانی، به ضرورت تداوم طرح سلامت محور و مسجد محور بودن شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: 5 سال است که به عضویت بسیج درآمدم و همیشه خود را سرباز امام زمان(عج) و رهبرم می‌دانم. از نوجوانان هم سن و سال خود می‌خواهم برای در امان ماندن از آسیب خود را اول به خدا، قرآن و اهل‌بیت(ع) بسپارند و در مرحله بعد عضو بسیج شوند، چراکه با عضویت در این نهاد آن‌قدر سرگرم آموختن می‌شوند که وقت برای فکر کردن به چیزهای مخرب ندارند.

وی بزرگترین هدف و انگیزه خود برای ماندن در بسیج را تداوم راه شهید حاج قاسم سلیمانی بیان و اظهار کرد: کشور ما برای مقابله با هجمه دشمن نیاز به حاج قاسم‌های بسیار دارد، و هریک از ما بسیجیان با تلاشی که خواهیم داشت اجازه نخواهیم داد خون ایشان و دیگر شهدا پایمال شود.

کرونا؛ آتش زیر خاکستر / برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشت

قاسم‌آبادی ضرورت شناخت نوجوانان با مکتب حاج قاسم را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما نوجوانان شاید مطلب بسیاری از مکتب حاج قاسم ندانیم، اما دوست داریم که بیشتر بدانیم و شناخت پیدا کنیم، دانسته‌های ما فقط در حد همان تلویزیون و چند مستند است، برای سلیمانی شدن باید تفکر سلیمانی داشت. می‌دانم ایشان همواره به ضعفا کمک کرده و حامی مظلوم بودند و من نیز از طریق کمک می‌خواهم شبیه این شهید بشوم.

وی از فعالیت برخی مدارس برای تبیین شخصیت شهید سلیمانی تقدیر کرد و افزود: برخی از مدارس بسیج دانش‌آموزی دارند که از این طریق مطالبی را بیان می‌کنند. برای تربیت افرادی متخصص، با فکر و انگیزه بالا باید همه دست به کار شوند. بهتر است مسابقات کتاب‌خوانی یا هر مسابقه دیگری برای معرفی سردار سلیمانی در مدارس برگزار شود.

این قاری نوجوان ادامه داد: آینده خود را روشن می‌بینم و می‌دانم که خواهم توانست برای مردم استان و کشورم مفید باشم. با وجود اینکه فعالیت قرآنی هم دارم می‌دانم که توانم برای مدیریت برنامه‌هایی که دارم بیشتر خواهد شد. در حوزه قرآن علاقه دارم قاری بین‌المللی باشم و قطعاً برای تحقق این هدف تلاش خواهم کرد، اما باید زمینه در استان برای قاریان فراهم شود.

قاسم‌آبادی اضافه کرد: به سبک استاد عبدالباسط بسیار علاقه دارم و همواره از ایشان تقلید می‌کنم. خانواده‌ها تلاش کنند فرزندانشان در مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) قدم بگذارند. چراکه اگر غیر از این باشد نوجوان به واسطه آسیب‌های سر راه زندگی‌اش ممکن است به بیراهه کشیده شود.

شهید سلیمانی منشأ خیر است

راضیه حمیدی، مادر خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، گفت: شنیده بودم طرح سردار شهید سلیمانی در حال اجراست، اما ندیده بودم. پایش سلامتی عموم مردم به قطع زنجیره کرونا کمک می‌کند، شاید بعضی ترس از بیمارستان داشته باشند و نتوانند هزینه درمان را پرداخت کنند، اجرای این طرح به همه کمک می‌کند و از بسیج سپاسگزارم.

وی ادامه داد: خدا رحمت کند حاج قاسم شهید را که هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت منشأ خیر و برکت است و خداوند این توجه و عنایت را به کمتر فردی می‌کند، قطعاً ملت ایران به افرادی همچون شهید سلیمانی و دیگر شهدا افتخار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ اجرای طرح سلامت‌محور سردار شهید سلیمانی بشارت جدیدی در دل مردم ایجاد کرد. مردمی که با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند با اجرای این طرح کمی آسوده‌ خاطر شدند، اما این آسودگی نباید معنای عادی‌انگاری به خود گیرد، چه بسا با بی‌توجهی موج چهارم بیماری گریبان گیرمان شود و هر یک از ما و عزیزانمان در معرض خطر باشند. طرح شهید سلیمانی بار دیگر ثابت کرد مردم ایران دست از مقاومت در هیچ عرصه‌ای برنخواهند داشت.   

انتهای پیام
captcha