برگزیدگان «پویش قرآنی تلاوت فاطمی» ایکنا معرفی شدند + فیلم
کد خبر: 3949099
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

برگزیدگان «پویش قرآنی تلاوت فاطمی» ایکنا معرفی شدند + فیلم

اسامی نفرات برگزیده پویش قرآنی تلاوت فاطمی، در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا 32 سال از سوی ایکنا اعلام شد.

برگزیدگان پویش قرآنی تلاوت فاطمی معرفی شدند + نکات داوریبه گزارش ایکنا، اسامی برترین‌های پویش قرآنی تلاوت فاطمی، که همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در دو بخش زیر 16 سال(کودکان و نوجوانان) و 16 تا 32 سال(جوانان) به همت ایکنا برگزار شد، به شرح ذیل اعلام شد:

گروه سنی زیر ۱۶ سال

رتبه اول: سینا فتحی از استان تهران
رتبه دوم: امیرحسین باقری از استان البرز
رتبه سوم: محمدامین کهن از استان خراسان رضوی

گروه سنی ۱۶ تا 32 سال

رتبه اول: رسول تمجید از استان تهران
رتبه دوم: مهدی سیاحی از استان خوزستان
رتبه سوم: جعفر علیدوست از استان آذربایجان غربی

در ذیل نظرات سعید پرویزی، قاری بین‌المللی و داور پویش تلاوت فاطمی(در بخش جوانان)، درباره داوری آثار این پویش، به ویژه تلاوت‌های سه نفر برتر را می‌خوانید؛

این کاملاً طبیعی است که برخی مستمعین، ارز‌ش‌گذاری یا نظرشان متفاوت باشد و سلیقه نیز در بحث داوری حاکم است. ممکن است برای کسی، طنین از اهمیت برخوردار بوده و برای شخص دیگر، لحن و لطافت مهم باشد. در مجموع ذوق مستمع دخیل است و نمی‌شود خرده‌ای به نظرات و آرای مردمی وارد دانست.

در پویش تلاوت فاطمی، تلاوت آقای رسول تمجید به عنوان رتبه اول از جهت ملودی، لحن، تحریر و انعطاف بسیار زیبا بود. تنها نکته‌ای که در این تلاوت ایراد حساب می‌شد، کشیده شدن بیش از حد «إِنَّا» بود.

تلاوت رسول تمجید

فراز اجرا شده از سوی آقای مهدی سیاحی، بسیار زیبا بود و جوابِ جواب هم زیبا اجرا شد. تنها مقداری ناکوکی بر روی کلمه «رحمن» وجود داشت. اجرای ایشان می‌توانست، دقیق‌تر باشد، اما در عین حال زیبا بود. نکته دیگر این که تصاویری بر روی صوت گذاشته شده بود؛ در صورتی که سایر شرکت‌کنندگان، صرفاً از اجرایشان تصویربرداری کرده بودند و این موضوع نیز در نتایج مؤثر بود.

تلاوت مهدی سیاحی

تلاوت آقای جعفر علیدوست، زیبا و خوش‌تحریر بود و تلاوتی در فضای استاد «طبلاوی» انجام دادند. اگر‌ پرده صوتی بالاتر بود، شاید اجرای بهتری می‌شد. ایشان در «هُوَ الْأَبْتَرُ» می‌توانستند، قوی‌تر عمل کنند تا زمینه بهتری برای ملودی هُوَ الْأَبْتَر داشته باشند. شاخصه یک فراز این است که یک تمام‌کننده نهایی داشته باشد. تلاوت آقای علیدوست با اینکه زیبا بود، اما این ویژگی را نداشت و شاید نتوانیم آن را به عنوان فراز تمام و کمال تلقی کنیم.

تلاوت جعفر علیدوست
 
تلاوت سه نفر برتر زیر 16 سال در ذیل قابل مشاهده است.
تلاوت سینا فتحی
 
تلاوت امیرحسین باقری
 
تلاوت محمدامین کهن
 
اسامی برترین‌ها، امشب از سوی امین پویا، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم اعلام شد که فیلم آن قابل مشاهده است
 

یادآور می‌شود، جوایز برگزیدگان این پویش که به ترتیب برای نفرات اول تا سوم در هر دو گروه پنج، چهار و سه میلیون ریال است به زودی اعطا می‌شود.

برگزارکنندگان این پویش قرآنی در خبرگزاری ایکنا از همکاری تمامی شرکت‌کنندگان، قدردانی می‌کند و از درگاه الهی آرزوی موفقیت‌ روزافزون برای این نوجوانان و جوانان در عرصه‌های قرآنی را دارد.

انتهای پیام
captcha