شکایت سیزده کشور به سازمان ملل از اسلام‌هراسی فرانسه
کد خبر: 3948794
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

شکایت سیزده کشور به سازمان ملل از اسلام‌هراسی فرانسه

دهها سازمان مردم‌نهاد، از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته‌اند که درباره نقض حقوق مسلمانان و اسلام‌هراسی از سوی دولت فرانسه،اقدام به تحقیقات رسمی کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از البوابه، در یک شکایت کتبی به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ، 36 سازمان مردم‌نهاد از 13 کشور از نقض آشکار  حقوق اساسی مسلمانان در قانون جدیدی که در فرانسه تصویب شده شکایت کردند.

این ائتلاف در این شکایت اعلام کرد که اقدامات و سیاست‌های فرانسه در مورد جوامع اسلامی همچنین قوانین بین‌المللی و اروپایی را نقض کرده است.
 
محمد ربانی مدیر سازمان کیج (Cage) از سازمان‌های مدافع حقوق مسلمانان در انگلیس که یکی از امضاکنندگان این بیانیه است می‌گوید: فرانسه میزان حیرت‌آوری از اسلام‌هراسی را در ماه‌های اخیر اعمال کرده است. این اقدامات شامل بستن مساجد، مدارس اسلامی، خیریه‌ها و سازمان‌های مدنی اسلامی می‌شود.
 
وی افزود: فرانسه به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل نباید اجازه یابد اینگونه آشکارا به نقض تعهدات بین‌المللی خود بپردازد و با این حال خود را مهد آزادی بخواند.

در این شکایت 28 صفحه‌ای بر ضرورت اقدامات قانونی علیه دولت فرانسه به خاطر عدم توقف اسلام‌هراسی ساختاری تأکید شده است. 
 
هفته گذشته نیت روث، مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر در گفت‌وگو با فرانس پرس تأکید کرد: ما به شدت نسبت به روش دولت فرانسه در مقابله با تهدیدات تروریستی نگرانیم. زیرا به نظر می‌رسد که دولت این کشور اسلام را به طور کلی یک تهدید تروریستی به شمار می‌آورد و این اشتباهی فاحش است.
انتهای پیام
captcha