نهایی شدن 59 پرونده شهید مدافع سلامت
کد خبر: 3946834
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

نهایی شدن 59 پرونده شهید مدافع سلامت

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت از نهایی شدن 59 پرونده شهید مدافع سلامت خبر داد.

نهایی شدن 59 پرونده شهید مدافع سلامت/ تعداد پرونده‌های در دست بررسیبه گزارش ایکنا به نقل از وبدا، سیدکامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه، مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، ضمن قدردانی مجدد از مجاهدت و از خودگذشتگی مدافعان سلامت کشور، اظهار کرد: تاکنون ۵۹ پرونده شهدای خدمت در کمیته ملی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت نهایی شده و ۱۹۰ پرونده دیگر نیز در مرحله بررسی نهایی قرار دارند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۲۴۹ پرونده از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور برای طرح در کمیته ملی به وزارت بهداشت ارسال شده است که از این تعداد ۱۱۷ پرونده، مشمولین قسمت(ز) بند یک دستورالعمل شامل پزشک، پرستار، بهیار و کمک بهیار و ۱۳۲ پرونده نیز سایر گروه‌ها است.

تقوی‌نژاد با بیان اینکه از مجموع ۲۴۹ پرونده ارسالی برای طرح در کمیته ملی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت، ۱۸۲ مورد مرد و ۶۷ مورد زن بوده است، تصریح کرد: این تعداد پرونده شامل ۳۵ پزشک متخصص، ۳۳ پزشک عمومی، ۳۳ پرستار، ۶ تکنسین اورژانس ۱۱۵ و همچنین ۲۵ پرونده از گروه پرستاری، ۶۸ پرونده از مشاغل اداری و پشتیبانی، ۳۰ پرونده از حوزه بهداشت و ۱۹ پرونده از گروه پیراپزشکی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، تعداد پرونده شهدای خدمت تایید شده در کمیته ملی را ۵۹ مورد عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل ۲۳ پزشک متخصص، ۱۵ پزشک عمومی، ۱۵ پرستار، ۴ بهیار و ۲ کمک بهیار است.

یادآوری می‌شود، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای کمیته کشوری تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت را تشکیل می‌دهند. مدارک افراد براساس آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی، ابتدا در کمیته استانی شامل رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مطرح و به همراه مدارک لازم به دبیرخانه کمیته ملی که در اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، مستقر است ارسال می‌شود. پس از تأیید و بررسی مجدد، تصمیم‌گیری نهایی در کمیته ملی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha