تكریم یاد مرحوم آیت‌الله مصباح در شیراز / عالمی كه موقعیت‌شناسی دقیق داشت
کد خبر: 3946309
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

تكریم یاد مرحوم آیت‌الله مصباح در شیراز / عالمی كه موقعیت‌شناسی دقیق داشت

مراسم بزرگداشت و ترحیم مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با رعایت پروتكل‌های بهداشتی با حضور جمعی از علما و مسئولان استان فارس در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با حضور جمعی از علما و مسئولان استان فارس امروز، 18 دی‌ماه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

آیت‌الله مهدی شب‌ زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان در این مراسم كه به‌صورت مجازی سخنرانی می‌كرد، برخی از ویژگی‌های آیت‌الله مصباح را برشمرد و گفت: آن عالم ربانی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی و اجتماعی بود كه شخصیت ایشان را می‌توان در سه بعد علمی، اخلاقی و خدماتی تبیین كرد.

وی با تأكید بر اینكه آیت‌الله مصباح به وسیله خدماتش توانست نسل‌های مختلف انقلاب را به سمت آرمان‌های نظام هدایت كند، گفت: یكی از نقش‌های علما در جامعه اسلامی هدایت‌گری است كه برای ایفای این نقش باید دارای مرجعیت علمی باشند كه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی این مرجعت را دارا بود.  

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تواضع مرحوم آیت‌الله مصباح را یادآور شد و گفت: این ویژگی‌ اخلاقی ایشان باعث شد كه در میان نسل‌های مختلف انقلاب جزو چهره‌های شاخص و محبوب باشد.

 آیت‌الله شب‌زنده‌دار با یادآوری نقش و مواضع‌گیری مرحوم آیت‌الله مصباح در فتنه 88 هم گفت: ایشان موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی دقیقی داشت و مواضع خود را در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلاب به موقع در آن زمان اعلام كرد و چهره‌ فتنه‌گران را بیش از هر زمان دیگری برای مردم نمایان كرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نیز در این مراسم با تأكید بر اینكه مقام علم و روحانیت بسیار ارزشمند است، گفت: علما حجت را برای ما در این دنیا و آخرت تمام می‌كنند.

وی بیان كرد: اگر آیت‌الله مصباح و نظیر ایشان مطالبی را تشخیص دادند چون فقیه دین هستند، باید نظر آنان را اجرایی كنیم زیرا حجت بر ما تمام می‌شود و اگر انجام ندهیم باید روز قیامت جواب پس دهیم.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه مرحوم آیت‌الله مصباح در سال 88 نقش خود را به خوبی برای دفاع از انقلاب ایفا كرد، گفت: آن عالم ربانی هرجا كه لازم بود مردانه‌وار وارد میدان می‌شد.

آیت‌الله دژكام بیان كرد: در مواقعی باید وظیفه ولایت‌پذیری را انجام دهیم و در این مواقع معمولاً ولی امر ساكت است اما كسانی هستند كه حجت را بر ما تمام می‌كنند كه خود مجتهد و عالم هستند و می‌گویند در اینجا وظیفه ما اطاعت از ولی امر است.

وی ادامه داد: اگر مسیر بزرگان را كه اطاعت از ولی امر است را ادامه ندهیم، روز قیامت باید جواب پس دهیم، گفت: نقش عالمان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نقش خواص در چنین مواقعی تعیین‌كننده مسیر حركت ملت است زیرا ولایت‌پذیری را یاد می‌دهند.

یادآور می‌شود، در حاشیه این مراسم به‌همت بسیج هنرمندان فارس، مراسم بداهه‌نویسی جمعی از هنرمندان استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha