فلسفه گریه‌های حضرت زهرا(س) و شاخص‌های انقلابی‌گری
کد خبر: 3944724
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد:

فلسفه گریه‌های حضرت زهرا(س) و شاخص‌های انقلابی‌گری

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سعید شحیطاط گفت: دلیل گریه حضرت صدیقه طاهره(س) نشان از انفعال شخصیتی ایشان در مواجهه با فوت پدر نبود بلکه هدف حرکت سیاسی توأم با فهماندن کم‌کاری جبهه اهل حق مردم مدینه در برابر اهل باطل بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید شحیطاط، کارشناس مذهبی، ۱۱ دی‌ماه در ششمین روز از مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: نبرد جبهه حق و باطل از ابتدای خلقت وجود داشته است، به‌طوری که قابیل و هابیل را نیز می‌توان مصداق این نوع تفکر حق و باطل دانست اما نکته مهم استفاده از ابزار کافی برای پیروزی در مقابل اهل باطل است، متأسفانه بیشتر جبهه اهل حق با این اندیشه که خداوند کمک حال است رو به استفاده از ابزارها نیاوردند و همین امر سبب شکست و انفعال ما در موارد زیادی شده است.

وی ادامه داد: موفقیت اهل باطل در مدینه نسبت به غصب ولایت حضرت علی(ع) به وسیله پخش خبر دروغ از دنیا نرفتن پیامبر(ص) و سپس تشویق مردم به بیعت با ابوبکر توسط خلیفه دوم به سرانجام رسید. در همین شرایط حساس بود که حضرت زهرا(س) کار انقلابی کردند تا کم‌کاری جبهه اهل حق جبران شود؛ اولین حرکت انقلابی ایشان گریه مداوم در فراق پدر بزرگوارشان بود به‌طوری که شیوخ مدینه نسبت به گریه روز و شب ایشان گله‌مند شدند و اعتراض خود را نسبت به این امر ذکر کردند، درخواست از بلال حبشی جهت گفتن اذان همچنان که برای پیامبر(ص) اذان می‌گفتند دومین حرکت انقلابی حضرت به حساب می‌آید.

شحیطاط افزود: البته دلیل گریه صدیقه طاهره(س) نشان از انفعال شخصیتی ایشان در مواجهه با فوت پدر نبود بلکه هدف حرکت سیاسی توأم با فهماندن کم‌کاری جبهه اهل حق مردم مدینه بوده است چرا‌که حضرت زینب(س) نیز با وجود درد شهادت برادرش در کربلا با همان حالت غم‌آلود و سخت خطبه‌های با شهامت در کوفه و شام ایراد کردند، سومین حرکت انقلابی حضرت زهرا(س) ممانعت از حضور عده‌ای از مردم در تشییع جنازه خود بود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: مسئله کرونا در زمان فعلی همان اراده‌ای است که جبهه باطل با استفاده از ابزارهایی توانستند کار را به نفع خود پیش ببرند و این کار تا مرحله‌ای پیش رفت که تعطیلی مراسم عزاداری محرم، شب‌های قدر، ایام فاطمیه و.. را می‌توانست در پی داشته باشد که خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب مراسم عزاداری در نهایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha