ثبت‌ نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز شد
کد خبر: 3943586
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
از امروز؛

ثبت‌ نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز شد

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: ثبت‌ نام آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز 10 دی‌ماه آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن و عترت در همدانهادی شیرمحمدی، سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمه اول اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: آزمون این دوره از مسابقات به‌صورت متمرکز بوده و ثبت‌ نام برای عموم آزاد است.

وی با بیان اینکه ثبت‌ نام آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز 10 دی‌ماه آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد، افزود: به‌دلیل شرایط ایجاد شده در زمینه شیوع ویروس کرونا، آزمون به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در این آزمون متسابقان در سه رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، حفظ قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: ترجمه و مفاهیم قرآن در رشته‌های ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، معارف اهل‌ بیت(ع) در رشته‌های حفظ و مفاهیم نامه 31 نهج‌البلاغه و حفظ و مفاهیم دعای 20 صحیفه سجادیه خواهد بود.

شیرمحمدی بیان کرد: در حفظ قرآن نیز متقاضیان در رشته‌های حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ جزء 5، حفظ جزء 15، حفظ جز 20، حفظ جزء 25، حفظ جزء 30 و حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که سال گذشته 11 بهمن‌ماه برگزار شد دو هزار همدانی در این آزمون شرکت کردند که در نهایت ۶۹ نفر از سطح استان به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه کرونا شرایط و تغییراتی را در سطح جامعه ایجاد کرده است، گفت: این تغییرات در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی نیز ملموس است، لذا پیش‌بینی می‌شود تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha