ضرورت راه‌اندازی گروه‌های تبلیغاتی معین مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3942075
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

ضرورت راه‌اندازی گروه‌های تبلیغاتی معین مؤسسات قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خواستار راه‌اندازی گروه‌های تبلیغاتی معین مؤسسات قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران شد و اظهار کرد: ظرفیت حوزه علمیه خواهران استان بی‌نظیر است و اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی لازم جهت آموزش و حمایت گروه‌های تبلیغی را دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر روز گذشته، 29 آذر ماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز قرآنی استان مرکزی، ظرفیت بانوان قرآنی استان جهت تحول‌آفرینی در حوزه‌های مختلف قرآنی را قابل توجه توصیف کرد  گفت: امیدست با تدبیر اعضای هیئت فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش باشد.

عباسی با اشاره به تقویت فضای راهبردی و جریان‌سازی فرهنگی، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سهم خود را در این زمینه ادا کنیم. خوشبختانه استان از نعمت بانوان مستعد فرهنگی برخوردار است و امید است هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بتواند در سیاستگذاری ما را در بهتر عمل کردن یاری دهد.

وی از حضور کاروان قرآنی در تاریخ 15 بهمن ماه به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر در استان مرکزی خبر داد و گفت: کار ویژه این کاروان قرآنی است و از شما برای انجام برنامه‌های مطلوب ایده و نظرخواهی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما این است که ساختارهای درون سازمانی و برون سازمانی معیوب است. به طور مثال دارالقرآن‌ها ساختار برون سازمانی دارند. برای رفع مشکلات این ساختارها باید چندین الگو داشته باشیم تا متناسب با آن رفع اشکال کنیم.   

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سرمایه‌های انسانی را از جمله موارد مهم و مورد توجه تلقی کرد و گفت: جنگ امروز جنگ سرمایه‌های انسانی است و لازم است مدیران راهبر شیعه در حوزه ارتقای سطح فرهنگ ورود جدی داشته باشند. در جنگ سرمایه‌های انسانی، مکتبی بَرنده جنگ تمدنی است که از سرمایه انسانی دقیق‌تر، عمیق‌تر و هدفمندتر برخوردار باشد. برای ارتقای سرمایه انسانی باید برنامه داشت.

عباسی با تأکید بر اینکه روندها و فرایندها از دیگر مشکلات پیشرو است، اظهار کرد: اشکال ما به روندها و فرایندهاست و همین عامل باعث شده تا مؤسسات در گوشه رینگ قرار گیرند. روندهای کُند، بروکراسی و دیوان‌سالارانه‌ای که بلای جان سازمان نیز شده است. سعی ما بر این است که روندهای زائد حذف شود. اگر در روند تحول ایجاد شود، بی‌شک بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: استان دارای 2300 مسجد است که شناسنامه تمامی آنان در خصوص داشتن ظرفیت‌ها در حال تکمیل شدن است. این بانک اطلاعاتی کمک می‌کند تا بتوانیم از این اماکن برای استقرار مؤسسات و خانه‌های قرآنی بهره‌مند شده و مشکل مکان مراکز قرآنی برطرف شود.

وی خواستار راه‌اندازی گروه‌های تبلیغاتی معین مؤسسات قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران شد و افزود: ظرفیت حوزه علمیه خواهران استان بی‌نظیر است، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود. اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی لازم جهت آموزش و حمایت گروه‌های تبلیغی را دارد.

عباسی با تأکید براینکه مؤسسات قرآنی، جامعه مبلغان و هیئات مذهبی تنها گروه‌هایی هستند که قادرند وضعیت فرهنگی استان را بهبود ببخشند، از اعزام 120 نفر از روحانیون مستقر جهت آموزش مرحله اول به آموزشگاه لواسان خبر داد و افزود: سهمیه استان 2 هزار نفر است که از این تعداد یک چهارم مربوط به جامعه قرآنی است که بحث مدیریت فرهنگی برای مؤسسات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha