گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی سردار زارعی منتشر می‌شود
کد خبر: 3939517
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی سردار زارعی منتشر می‌شود

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس طی پیامی درگذشت سردار علی‌اصغر زارعی جانشین سابق پدافند غیرعامل را تسلیت گفت و از انتشار تاریخ شفاهی ایشان خبر داد.

گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی سردار زارعی منتشر می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس؛ سردار شجاع سپاه اسلام، علی‌اصغر زارعی هم آسمانی شد و به خیل همرزمان شهید و برادر شهیدش پیوست.

این سردار گرانقدر و جانباز قهرمان، از دانشجویان مبارز دانشکده نفت آبادان و دانشگاه صنعتی شریف بود که پس از پیروزی انقلاب در دفاع از ارزش‌های انقلاب در آبادان و تهران فعالیت‌های ماندگاری انجام داد. 

با شروع جنگ تحمیلی در کنار مدافعان آبادان و خرمشهر به دفاع جانانه از مهین اسلامی در برابر هجوم دشمن پرداخت و از همرزمان شهید جهان‌آرا بود. وی در معیت مسئولین آبادان و خرمشهر برای انعکاس وضعیت نابسامان روز‌های ابتدایی جنگ به دیدار امام رفت و از عدم اقدام بنی‌صدر و شرایط موجود شکایت کردند و امام جلسه فوق‌العاده شورای عالی دفاع را تشکیل داد. 

سردار زارعی پس از چند بار مجروحیت و فعالیت‌های ماندگار در آموزش و سازمان‌دهی نیرو‌های رزمنده، ابتدا به‌عنوان جانشین فرماندهی جنگال سپاه مشغول و سپس به فرماندهی این یگان منصوب شد. نقش وی و تیم همراهش در دانشگاه صنعتی شریف و یگان جنگال سپاه در شکستن رمز کدر‌های راکال انگلیسی اهدایی به ارتش صدام بی‌بدیل و تأثیر زیادی در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس داشت.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در راستای انجام رسالت تاریخ‌نگاری خود و به منظور واکاوی و بازخوانی حوادث مهم یگان جنگ الکترونیک در دفاع مقدس گفت‌وگو با سردار سرتیپ پاسدار علی‌اصغر زارعی را از ۲۵ دی ۱۳۹۷ شروع و طی حدود ۲ سال و ۲۲ جلسه گفت‌وگوی فعال به زوایای پیدا و پنهان این یگان مهم پرداخته است. حاصل این گفت‌وگو در قالب تاریخ شفاهی آماده چاپ است و گوشه‌ای از نقش برجسته این سردار برومند سپاه و رزمندگان را در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس به نسل آینده منتقل خواهد کرد. 

انتهای پیام
captcha