بررسی ابهامات اجرای «آزمون عمومی حفظ قرآن»
کد خبر: 3938651
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن /

بررسی ابهامات اجرای «آزمون عمومی حفظ قرآن»

در جلسه آینده ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن به ابهاماتی درباره اجرا نشدن آزمون عمومی حفظ از سوی سازمان دارالقرآن الکریم پاسخ داده می‌شود.

بررسی ابهامات آزمون عمومی حفظ قرآن / طرح سه‌ ساله شبکه قرآن

به‌ گزارش ایکنا، جلسه بعدی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم تا پایان آذر با موضوعاتی از جمله بررسی طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن برگزار می‌شود. مقرر شده است مسئولان سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان مجریان طرح‌، گزارشی را از اجرای ۱۵ ساله آزمون‌های این طرح ارائه دهند.

همچنین موضوع دیگر، بررسی آزمون عمومی حفظ قرآن‌ کریم است. این مصوبه‌ برای اقدام طی سال‌های گذشته به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده بود تا علاوه بر آزمون تخصصی، آزمون حفظ عمومی را نیز برپا کند. اجرای این طرح به دلایلی، حدود دو سال متوقف شده بود. مسئولان سازمان دارالقرآن آخرین نظرات خود را درباره نحوه اجرای این طرح در جلسه آتی به اعضای ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن ارائه خواهند داد تا با برطرف شدن ابهامات، از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد برپایی آزمون آن باشیم.

بر اساس گزارش ایکنا، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما طی روزهای گذشته در زمینه حفظ قرآن، طرحی را به مسئولان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن ارائه داده است.

این پیشنهاد منجر شد تا طرح مورد نظر، که سه‌ساله اجرا می‌شود، از سوی مسئولان ستاد راهبری به صورت ملی در نظر گرفته شود. در حال حاضر محتوای آن در کمیته علمی ستاد در دست بررسی است و بنا شده که دستگاه‌های عضو ستاد نظرات خود را در مورد این طرح ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha