جشنواره نقاشی «حیدر بابایه سلام» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3937718
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

جشنواره نقاشی «حیدر بابایه سلام» در تبریز برگزار می‌شود

جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با الهام از منظومه «حیدر بابایه سلام» در تبریز در راستای غنی‌سازی فرهنگ بومی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره نقاشی کودکان با الهام از «حیدربابایه سلام» در تبریزلیلا ساویز، دبیر هنری جشنواره و مسابقه نقاشی «حیدر بابایه سلام»، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امروز یکی از بارزترین نمایه‌های شکاف نسل‌ها، عدم آشنایی نسل جدید با فرهنگ‌های بومی و مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی و نهاد‌های عمومی، تلاش برای کاهش این فاصله و آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار شاخص  فرهنگ غنی بومی است.

وی افزود: سید محمدحسین شهریار، خالق چندین منظومه ادبی فولکلور با محتوای فرهنگی و اجتماعی است که حقیقتاً باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

ساویز با تأکید براینکه با تغییر نسل‌ها، این گنجینه پر بها، به بوته فراموشی سپرده می‌شود، گفت: ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت استاد شهریار، با مشارکت و همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز، در نظر دارد جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع منظومه درخشان «حیدر بابایه سلام» استاد شهریار را برگزار کند.

وی ادامه داد: با این فراخوان، از همه علاقه‌مندان شهریار و فرهنگ فولکلور آذربایجان دعوت می‌شود، که با انتقال مفاهیم و مضامین و تصویر‌های ناب این منظومه سترگ ادبی به کودکان و نوجوانان پیرامون‌شان، آنان را برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری و به تصویر کشیدن این منظومه تشویق کنند.

ساویز تشریح کرد: این مسابقه در ۳ رده سنی ۵ تا ۷ سال، ۸ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود.تکنیک برای تولید آثار، آزاد است، اندازه آثار باید A ۴ تا A ۳ باشد و مشخصات کامل شرکت کننده در پشت اثر درج شود.

وی ادامه داد: سن شرکت‌کننده با فرمت تاریخ تولد در بخش مشخصات درج شود، اثر نباید تاشود و باید به‌صورت ایمن از طریق پست به آدرس شهرک باغمیشه کوی فرشته جنوبی، فرهنگسرای فرشته – دبیرخانه جشنواره نقاشی ارسال و یا در وقت اداری با دریافت رسید به همان آدرس تحویل داده شود.

دبیر هنری جشنواره با اشاره به اعلام شماره تماس دبیرخانه ۳۶۶۸۳۰۰۸ است، اظهار کرد: به ۳۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره و مسابقه، به هر کدام جایزه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون ریال از سوی دبیرخانه جشنواره اهدا خواهد شد. همچنین در هر بخش جایزه ویژه‌ای به یک نفر به انتخاب شهردار تبریز اهدا خواهد شد و آثار ارسالی به شرکت‌کنندگان عودت داده نخواهد شد.

وی بابیان اینکه هر شرکت‌کننده فقط یک اثر می‌تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال کند گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی‌ماه سال‌جاری است.

انتهای پیام
captcha