بیانیه دستگاه امنیتی عراق درباره انهدام شبکه بزرگ تروریستی در دیاله
کد خبر: 3935401
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

بیانیه دستگاه امنیتی عراق درباره انهدام شبکه بزرگ تروریستی در دیاله

مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای تأکید کرد: نخستین پیروزی بر داعش با همکاری سرویس‌های امنیتی از دیاله آغاز شده است و امروز سیستم امنیتی عراق راهی جز ادامه این عملیات‌ها برای استمرار پیروزی‌ها ندارد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری ملی عراق (نینا)، در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق آمده است: قاسم الاعرجی به منظور اجرای مصوبه شورای امنیت ملی عراق، برای پیگیری اوضاع امنیتی استان دیاله عراق، روز شنبه به همراه هیئتی از مسئولان بلندپایه امنیتی وارد استان دیاله در شرق عراق شد.
 
در ادامه بیانیه آمده است: الاعرجی به محض ورود به دیاله، جلسه‌ای با فرماندهان امنیتی و استخباراتی عراق و با حضور «مثنی التمیمی» رئیس کمیسیون امنیت استانداری دیاله، فرمانده عملیات دیاله، فرمانده پلیس دیاله، مدیران دستگاه امنیتی و استخباراتی این استان و مسئول محور حشد الشعبی برگزار و در این جلسه تأکید کرد: نخستین پیروزی بر داعش با همکاری تمام سرویس‌های امنیتی از دیاله آغاز شده است و امروز سیستم امنیتی عراق راهی جز ادامه این عملیات‌ها برای استمرار پیروزی‌ها ندارد.
 
مشاور امنیت ملی عراق افزود: دولت عراق به این استان توجه ویژه دارد و در تلاش است تا امنیت و آرامش را برای اهالی استان دیاله فراهم آورد. این استان یک عراق کوچک و نماینده تمام مردم این کشور است. بنابراین جنایتکاران در این استان جایی نخواهند داشت.
 
یادآور می‌شود، «طالب الموسوی» فرمانده حشد الشعبی در استان دیاله عراق امروز، یکشنبه، از انهدام بزرگترین شبکه تروریست‌های باقی مانده داعش در این استان خبر داد.
 
وی افزود: نیروهای تیپ ٢٣ ف ٢ و نیروهای بخش اطلاعات در عملیاتی در منطقه «خانقین» در استان دیاله وارد درگیری با این گروه تروریستی شده و ضمن وارد کردن ضربات مهلک به آن‌ها، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی به غنیمت گرفتند.
 
به گفته این مقام حشد الشعبی، عناصر داعش برای انجام عملیات تروریستی علیه غیر نظامیان در استان دیاله برنامه‌ریزی می‌کردند که با این عملیات پیش‌دستانه، ناکام ماندند.
انتهای پیام
captcha