خانواده شهدای سلامت از ظرفیت‌های بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3934417
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
سعید اوحدی:

خانواده شهدای سلامت از ظرفیت‌های بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه جان باختگان کادر بهداشت و درمان جزو شهدای سلامت هستند، گفت: تاکنون ۲۰ پرونده تکمیل شده است و خانواده شهدای سلامت از ظرفیت‌های بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند.

تکمیل 20 پرونده شهدای سلامت / خانواده شهدای سلامت از ظرفیت‌های بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز، 20 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در استان زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه برای تأمین مسکن ایثارگران خبر داد و گفت: با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برای تأمین تسهیلات به زودی در 22 استان شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن‌ها خواهیم بود.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با استان‌های مختلف کشور برای تأمین اشتغال جامعه ایثارگری اشاره کرد و افزود: از این طریق زمینه ایجاد یک هزار و 200 شغل فراهم شده است. همچنین اخیراً با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تغییر وضعیت فرزندان جامعه ایثارگری اقداماتی انجام و مطابق بند ج ماده 87 دولت موظف به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد شده است.

این مسئول در مورد شهدای سلامت تصریح کرد: بنابر تأکید مقام معظم رهبری این افراد شهید بوده و جلسات مربوط به تهیه و تصویب آیین‌نامه این موضوع در حال انجام است. سومین جلسه کمیته ملی شهدای سلامت برگزار و آیین نامه حکم شهید خواندن این افراد در کمیته شورای امنیت ملی به تأیید رسیده است.

رئیس بنیاد شهید ابراز کرد: تا کنون 20 پرونده تکمیل و به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شده است و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت از همه ظرفیت بنیاد شهید استفاده می‌کنند. همچنین یکشنبه جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد شد و همزمان با آغاز هفته بسیج، تمام پرونده‌های شهدای مدافع سلامت به بنیاد شهید انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی 93 درصد از مزارهای شهدای استان زنجان، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه منعقد شده به زودی کار ساماندهی مزارهای شهدای زنجان به پایان می‌رسد.

اوحدی در خصوص صندوق اندوخته شاهد در بازار بورس بیان کرد: طی هفته گذشته ارزش سهام این شرکت کاهش داشته و شرایط خوبی نداشت البته باید توجه کرد که موضوع سهام در کشور تابع متغیری از شرایط اقتصادی سیاسی و غیره است. از هفته گذشته تفویض اختیار به ریئس بنیاد شهید در این زمینه داده شده است و به زودی شاهد مقاوم‌سازی سهام این صندوق خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha