انقلاب اسلامی؛ قرارگاه بصیرت و روشنگری جهان اسلام
کد خبر: 3932476
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

انقلاب اسلامی؛ قرارگاه بصیرت و روشنگری جهان اسلام

امام جمعه شهر دهگلان بیان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان قرارگاه بصیرت و روشنگری بین کشورهای اسلامی مطرح و به عنوان یک الگوی برتر در این زمینه عمل کرده است.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه شهرستان دهگلان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۹۲ سوره انبیاء خطاب به مسلمانان می‌فرماید: «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ؛ اين است امت‏ شما كه امتى يگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستيد».

وی با اشاره به اینکه در این آیه قرآن خداوند متعال تکلیف تمام مسلمانان را مشخص کرده است، افزود: براساس این آیه تشکیل امت واحده به منزله زمینه و بستر واقعی «سیر الی الله» معرفی شده است. تقابل دایمی جریان حق و باطل در طول تاریخ در تمامی اشکال، سطوح، عوامل و زمینه‌های مختلف آن در نهایت به تقابل همین دو جریان توحید و شرک باز می‌گردد.

امام جمعه دهگلان با بیان اینکه تفرقه از شیطان و وحدت کلمه و اتحاد از رحمان است، تأکید کرد: هفته وحدت نمادی از پیام صلح، آشتی، عطوفت و همبستگی برای مسلمانان جهان و فرصت مغتنمی برای بیداری اسلامی، روشنگری دینی و ایجاد الفت و همبستگی و شناخت ظرفیت‌های اسلام، مذاهب اسلامی و تمسک به مشترکات است.

وی تصریح کرد: با تمسک به این مشترکات می‌توان چالش‌ها، مشکلات و تهدیداتی که در منطقه و کشورهای اسلامی بواسطه سیطره نظام سلطه و استکبار و ایادی آن بر منطقه متحمل شده را به فرصت‌ها و رویش‌ها تبدیل کرد. این مهم زمانی محقق و قابل پیگیری است که علما، اندیشمندان عالم اسلامی در مواضع و منویات خود تشکیل امت اسلامی و امت واحده را سرلوحه خود قرار داده و در این راه تلاش و مجاهدت فراوانی داشته باشند.

ماموستا محمدی ادامه داد: نظام مقدس انقلاب اسلامی در ابتدای تأسیس و در حال استقرار و استمرار خود وحدت فرق و مذاهب اسلامی و استفاده صحیح از این ظرفیت را به عنوان یک استراتژیک مهم قرار داده است و در طول سالیان متمادی همایش‌ها و نشست‌های بسیار مهم و تأثیرگذاری در ایران اسلامی برگزار شده که نتیجه و خروجی آن بیداری اسلامی و مقابله فرهنگی و فکری با خدعه‌ها و شبیخون‌های دشمن و نظام سلطه بوده است. انقلاب اسلامی به عنوان قرارگاه بصیرت و روشنگری بین کشور های اسلامی مطرح و به عنوان یک الگوی برتر در این زمینه عمل کرده است.

امام جمعه دهگلان افزود: دستاورد این تلاش‌ها و خروجی آن مقابله با ایادی شوم تفرقه‌انگیز و خباثت‌های نحله‌های تکفیری و افراطی بود که نظام مقدس انقلاب اسلامی و در رأس آن مدافعان حریم اهل بیت(ع) و سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی به عنوان مدافع ارزش‌های اسلامی و شهید وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان توانست از تجزیه دو کشور بسیار مهم عراق و سوریه که مورد هدف و معامله قدرت‌های جهانخوار بود جانانه دفاع و با نثار خون پاک خود و همراهان سبب بیداری اسلامی، وحدت و همبستگی شوند.

ماموستا محمدی، ماه ربیع‌الاول ماه نور و رحمت و ماه پیامبر و حبیب خدا و خلق دانست و تأکید کرد: شخصیت نبی مکرم اسلام و اهل بیت طاهرش می‌تواند به عنوان مهم‌ترین محورهای وحدت، برادری و الفت اسلامی باشد و بارزترین نقش را در تشکیل امت واحده ایفا کند.

وی در پایان یادآور شد: اهانت سخیف رئیس‌جمهور کشور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر رحمت‌للعالمین را به شدت محکوم کرده و بر این باور هستیم که این نوع شرارت‌ها در ادامه اسلام‌ستیزی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha