جزئیات برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3932351
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

جزئیات برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات، این دوره از مسابقات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنویی  اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن به صورت حضوری بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات، بخش خواهران این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۸ آذر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نفرات راه یافته به مرحله کشوری بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات به دلیل شیوع کرونا به صورت غیرحضوری از طریق ویدئوکنفرانس (تصویری) برگزار می‌شود که ناگزیر بخشی از فرایندهای اجرایی دچار تغییرات می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افراد در رشته‌های قرائت، ترتیل و دعاخوانی هریک از شرکت‌کنندگان فرصت مرور به فاصله یک نفر را خواهند داشت و کارنامه شرکت‌کنندگان حداکثر تا ۳۰ دقیقه بعد از اجرا صادر و از طریق پیام رسان‌های داخلی ارسال می‌شود.

عباسی ادامه داد: مسابقات کشوری در بخش خواهران در تمامی رشته‌ها به صورت تک مرحله برگزار می‌شود و مرحله فینال نخواهد داشت.

 وی بیان اینکه مسابقات با حضور تمامی نفرات راه یافته به مرحله کشوری هر استان به صورت گروهی و در یک زمان برگزار و در ستاد سازمان همزمان داوری می‌شود، افزود: روز ۱۷ آبان‌ماه جاری با عنوان رزمایش مرحله سراسری مسابقات خواهران تعیین شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: مسابقات برادران از ۱۸ آبان ماه آغاز می‌شود و احمد یوسفی در حفظ ۲۰ جزء، محمود احمدی درمیان در حفظ کل، مهدی عبدالهی در قرائت ترتیل، رسول وکیل زاده در اذان، علیرضا محمدنژاد در قرائت تحقیق، نمایندگان خراسان‌جنوبی در این دوره از مسابقات هستند.

وی بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران در ۲۱ آبان ماه در خراسان‌‌جنوبی در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل و دعاخوانی برگزار خواهد شد که هر کدام از این رشته‌ها، یک نماینده از خراسان‌جنوبی خواهند داشت.

عباسی یادآور شد: صدیقه دلاکه‌نژاد در رشته حفظ ۲۰ جزء، مرضیه اشرفی در حفظ کل، فاطمه شریفی پور در ترتیل و راضیه سلطانی محبوب در رشته دعاخوانی، نمایندگان استان هستند.

وی با بیان اینکه جوایز نیز نسبت به سال قبل از ۲۵ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در بخش آقایان یک تجربه جدید شکل می‌گیرد و در هر ۳۱ استان و براساس برنامه زمانی اعلام شده شرکت‌کنندگان هر استان در صداوسیمای مرکز استان حضور می‌یابند و مسابقات بدون اینکه داوری شود، ضبط می‌شود.

انتهای پیام
captcha