مداحی‌های محرم ۹۹ بازخوانی و تحلیل می‌شود
کد خبر: 3928648
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
از منظر هنری و اجتماعی؛

مداحی‌های محرم ۹۹ بازخوانی و تحلیل می‌شود

نشست‌های تخصصی بازخوانی و تحلیل هنری و اجتماعی مداحی‌های محرم ۹۹ با عنوان «محرم امسال» از سوی اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛‌ در راستای توسعه مطالعات فرهنگی، ادبی و اجتماعی مناسک و هیئت‌پژوهی و ارتقای کیفیت و اصالت‌های مورد توجه و مورد نیاز در هیئات و مناطق مناسب عاشورایی، اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق(ع) با همراهی گروه فرهنگ و هنر این دانشگاه، مجموعه نشست‌هایی را با عنوان «محرم امسال» برگزار می‌کند.
 
در برنامه‌ پژوهشی «محرم امسال» مراسم و اشعار اجرا شده از سوی یازده مداح مطرح کشور در محرمی که گذشت، مورد تحلیل هنری، ادبی، اجتماعی و فرهنگی قرار می‌گیرد.
 
برهمین اساس، شعر و محتوای مداحی مراسم محرم اخیر محمود کریمی، مهدی سلحشور، سعید و محمد حسین حدادیان، محمدرضا و حسین طاهری، سیدمجید بنی‌فاطمه، میثم مطیعی، مهدی رسولی، محمدرضا بذری، رضا نریمانی، محمدرضا پویانفر و حنیف طاهری در گفت‌وگو‌هایی تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد.

این نشست‌ها با حضور دو کارشناس ادبی و نیز اجتماعی و با دبیری محمدمهدی سیار، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در دوشنبه و چهارشنبه‌های هر هفته از ۱۴ مهرماه تا پنج هفته و به صورت برخط برگزار می‌شود.

برنامه اول از نشست‌های «محرم امسال» با حضور سیدمجید امامی به عنوان تحلیلگر فرهنگی و اجتماعی و حامد اهور به عنوان منتقد ادبی به بررسی اشعار خوانده شده سیدمجید بنی‌فاطمه در محرم امسال می‌پردازد.
انتهای پیام
captcha