برگزاری مراسم دهه دوم ماه صفر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی
کد خبر: 3926856
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

برگزاری مراسم دهه دوم ماه صفر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی

سوگواری دهه دوم ماه صفر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم عزاداری دهه دوم ماه صفر در آستان مقدس امامزادگاه عینعلی و زینعلی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک و مرتضی طاهری برگزار می‌شود.

مهدی مزینانی، مدیرعامل آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در تشریح برنامه‌های عزاداری دهه دوم ماه صفر گفت: با توجه به استقبال زائران و مجاوران این آستان از برنامه‌های ماه محرم، برنامه‌های دهه دوم را با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته در دستور كار كمیته فرهنگی آستان قرار دادیم.

وی اظهار کرد:‌مراسم دهه دوم ماه صفر در این آستان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک و با مداحی مرتضی طاهری برگزار می شود.

مزینانی با بیان جزئیات این مراسم افزود: این مراسم به مدت چهار شب از یکشنبه 13 مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می شود و تا شب اربعین ادامه خواهد یافت.

مزینانی با تأكید بر رعایت موازین و پروتكل‌های بهداشتی و ضوابط سازمان اوقاف و امور خیریه در تمامی برنامه‌های آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی گفت: تمامی برنامه های عزاداری، کلاس‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این آستان با رعایت کامل اصول و پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود و برنامه‌های دهه دوم صفر نیز با همین ضوابط و حساسیت برگزار می‌شود.

دبیر هیئت امنای استان امامزادگان عینعلی و زینعلی، با بیان اینکه اغلب مساجد و هیئت‌های عزاداری در ایام محرم پرچمدار رعایت اصول و مقررات بهداشتی بودند و این موضوع نیازمند مستندسازی است، اظهار کرد: آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با همكاری سایر مجموعه‌های فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی مذهبی ائمه اطهار(ع) با هدف انعكاس تقید عزاداران امام حسین(ع) به پروتكل های بهداشتی، مسابقات عكاسی با موضوع محرم و كرونا را برگزار كرد.

وی افزود: هیئت داوران با بررسی آثار ارائه شده به دبیرخانه مسابقات، عكس‌های برتر را انتخاب كرد و قرار است آثار برگزیده در قالب نمایشگاه محرم و كرونا در حاشیه مراسم عزاداری دهه دوم صفر در صحن امام زادگان عینعلی و زینعلی به نمایش درآید.

علاقه‌مندان جهت حضور در مراسم دهه دوم ماه صفر و بازدید از نمایشگاه عکس محرم و کرونا می‌توانند از طریق بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بالاتر از تقاطع پونک، بلوار پونكی به آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) مراجعه كنند.

 
 
سوگواره دهه دوم ماه صفر برگزار می‌شود
انتهای پیام
captcha