مشارکت گسترده بحرینی‌ها در تظاهرات جمعه خشم + فیلم و عکس
کد خبر: 3926762
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

مشارکت گسترده بحرینی‌ها در تظاهرات جمعه خشم + فیلم و عکس

مردم بحرین امروز، 11 مهرماه 1399 برای دومین جمعه متوالی به خیابان‌ها آمده و علی‌رغم جو امنیتی حاکم بر بحرین و بازداشت ده‌ها نفر از شب گذشت علیه توافق رژیم آل‌خلیفه و رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی تظاهرات و فعالیت‌های اعتراض‌آمیز کردند.

تظاهرات جمعه خشم در بحرين + فیلم و عکس

به گزارش ایکنا؛ در فعالیت‌های امروز که تحت عنوان «جمعة سقوط اتفاق الخيانة»(جمعه سرنگونی توافق خیانت) نامگذاری شده و با سفر رئیس موساد به بحرین همزمان گشته است، مردم با برپایی تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور و با به آتش کشیدن پرچم اسرائیل خشم خود را از اقدامات آل‌خلیفه ابراز کردند.

در این تظاهرات‌ها که از ظهر امروز آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت مردن با لگدمال نام و تصاویر پادشاه بحرین، ترامپ و پرچم اسرائیل و بالا بردن پلاکاردهای حاوی عباراتی در اعتراض به عادی‌سازی روابط با اسرائیل، مخالفت خود را با توافق ننگین سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. 

از جمله شعارهای مردم «مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و ساقط باد توافق خیانت و سازش خیانت» است.

فعالان بحرینی نیز در اعتراض به سفر مخفیانه یوسی کوهن رئیس موساد به بحرین با هشتگ های #جمعة سقوط اتفاق الخیانه #التطبیع خیانة و #بحرينيون ضدالتطبيع مطالبی را در مخالفت با سازش و سفر کوهن به همراه تصاویری از تظاهرات مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور منتشر کردند.

انجمن حقوق بشر بحرین و سازمان سلام برای دموکراسی و حقوق بشر گزارش دادند: «دستگاه امنیتی بحرین جمعی از شهروندان و فعالان بحرینی را به علت مشارکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به توافق سازش با رژیم صهیونیستی برای بازجویی احضار کرده و آن‌ها را مجبور به امضای تعهدنامه‌ای برای عدم مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز امروز جمعه 11 مهر کرده است».

شیخ حسین الدیهی، جانشین دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین، در واکنش به سفر یوسی کوهین، رئیس سازمان جاسوسی موساد به بحرین در صفحه توییتر خود نوشت: «از نتایج سفر رئیس سازمان جاسوسی موساد و اعلان همکاری امنیتی بین رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی، احضار ده‌ها شهروند بحرینی و تهدید آن‌ها به بازداشت در صورت مشارکت در تظاهرات علیه سازش با اسرائیل است».
در همین خصوص باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین اشاره کرد: اینکه اولین سفر علنی پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط رژیم بحرین متعلق به موساد باشد، دلیلی بر آن است که اولویت روابط صهیونیست ها در بحرین امنیتی است.

وی افزود: با توجه به تاریخ سیاه موساد در فعالیت های مخرب خود، فرقی میان کشورهایی که به قولشان با آن‌ها توافق صلح انجام داده‎اند یا نداده‌اند وجود ندارد.

سید طاهر الموسوی عضو هیئت مرکزی جمعیت الوفاق هم با اشاره به بازداشت شیخ ابراهیم الانصاری، روحانی برجسته بحرینی از دهه محرم تا کنون به علت ایراد سخنرانی مذهبی گفت: شیخ الانصاری که فرزند بحرین است برای گفتن چند کلمه (عقیدتی) بازداشت می‌شود، اما رئیس موساد مورد استقبال گرم قرار می‌گیرد و به او خوشامد می‌گویند در حالی که صهیونیست‌ها هزاران عرب را کشته‌اند؛ معنی همزیستی و صلح این است؟!!

ابراهیم شریف، رئیس اسبق جمعیت لیبرال «وعد» بحرین نیز نوشت: به رئیس موساد خوشامد نمی‌گوییم، نمی‌دانم رئیس موساد که دستش آلوده به خون بی‌گناهان است در بحرین چه کار می‌کند؟ ولی حق ما این است بپرسیم چگونه به جنایت‌کاران جنگی صهیونیستی اجازه داده می‌شود به کشور ما سفر کنند و خویشاوندان ما در قطر اجازه ندارند به بحرین بیایند؟
علی الفایز، عضو فعال سیاسی بحرینی و زندانی اسبق هم اشاره کرد: موساد یک کنشگر فعال در معادلات سیاسی بحرین برای پایمال کردن حق آزادی و عزت و کرامت و عدالت خواهد بود، اما هرکاری بکند نمی‌تواند نظر و عقیده ما را تغییر دهد و جلوی فعالیتمان را بگیرد، بلکه برنامه مطالباتی ما قدرتمندتر و واضح‌تر خواهد بود و بیش از پیش مورد قبول مردم عرب، مسلمانان و آزادگان جهان قرار خواهد گرفت.

عباس المرشد نویسنده و تحلیلگر بحرینی نیز در صفحه توییتر خود نوشت: سفر رییس موساد به بحرین در راستای اقداماتی برنامه‌ریزی شده امنیتی صورت گرفت که از چند ماه قبل برای آن آماده سازی می شود، که آغاز آن تشکیل دستگاه امنیت استراتژیک در بحرین با هدف ایجاد یگان اطلاعاتی مشترک با اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی چند کشور عربی بود و یکی از اولین گام‌های عملی آن اعطای تابعیت به یهودی‌های اسرائیلی است.

عادل المرزوق فعال بحرینی نیز در صفحه توییتر خود نوشت: بسیاری از شهروندان و بستگان شهدای بحرینی برای امضای تعهد کتبی برای عدم مشارکت در تظاهرات اعتراضی علیه توافق سازش با اسرائیل به مراکز پلیس احضار شده‌اند که از جمله آن ها پدر شهید سید هاشم، منیر مشیمع برادر شهید سامی مشیمع، پدر و پدربزرگ شهید حسین الجزیری بوده اند.

ابراهیم سرحان حقوقدان بحرینی هم در صفحه توییتر خود نوشت: احضار و تهدید شهروندان برای عدم مشارکت در تظاهرات اعتراضی علیه توافق سازش یک جنایت رسمی و تجاوز اشکار به آزادی تشکیل تجمعات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان است و همه تعهداتی از شهروندان به اجبار اخذ شد هیچ ارزش قانونی ندارد. چرا صدایی از نمایندگان بی خاصیت پارلمان و قاضیان ظالم نمی شنویم؟

علی مهنا زندانی سابق نیز در صفحه توییتر خود اعلام کرد دیشب به مرکز پلیس منطقه «الستره» احضار شده و برای عدم مشارکت در تظاهرات اعتراضی علیه سازش در امروز از وی تعهد گرفته‌اند.
انتهای پیام
captcha