پویش ادبی «کاروان آفتاب» راه‌اندازی شد
کد خبر: 3922879
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان؛

پویش ادبی «کاروان آفتاب» راه‌اندازی شد

از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان پویش ادبی «کاروان آفتاب» با هدف شناسایی و پرورش نوجوانان کشور در موضوعات مختلف مرتبط با قیام کربلا، راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، کمال شفیعی، کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کودک و نوجوان، با اشاره به راه‌اندازی پویش ادبی «کاروان آفتاب» گفت: کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال کشور می‌توانند آثار خود را در قالب شعر و داستان با محورهای «شخصیت‌های واقعه عاشورا»، «قیام کربلا»، «امید»، «ایثار و فداکاری»، «دوستی و همدلی» و موضوع «آزاد» در یک صفحه A4 به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

وی افزود: برگزیدگان علاوه بر امکان استفاده از کلاس‌های مجازی آموزش ادبیات، آثارشان در نشریه «مکتب‌خانه مهر» که به‌صورت ماهنامه منتشر خواهد شد، به چاپ خواهد رسید و چنانچه آثارشان به سطح قابل قبولی برسد، با تأیید استادان مجموعه در قالب ‌مجموعه شعر و داستان منتشر می‌شود.

شاعر مجموعه «در صدای هر پرنده‌ای» با اعلام اینکه مهم‌ترین رکن در پرورش استعدادهای خلاق و ادبی ایجاد بستر مناسب است، اضافه کرد: در این طرح دو هدف مهم مدنظر است؛ نخست شناسایی و پرورش این گنجینه‌ها و استعدادها و دوم، معرفی و تولید آثار این عزیزان در سطح حرفه‌ای.

شفیعی کشف، جذب و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان را رسالت حوزه هنری برشمرد و ادامه داد: به همین منظور و با هدف گسترش چتر حمایتی خود در سراسر کشور و مناطق کمتر برخوردار اقدام به انتشار فراخوان پویش ادبی «کاروان آفتاب» کرده‌ایم و قرار است استعدادهای ادبی شناسایی شوند ‌تا در یک فرآیند بلند مدت ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب و صاحب‌نام کشور، برای این سرمایه‌های ملی زمینه رشد و بالندگی فراهم شود.

وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند به‌صورت همزمان در هر دو بخش «شعر و داستان» شرکت کند، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ هفتم مهرماه در قالب شعر و داستان کوتاه (حداکثر یک صفحه A4 با فونت Bzar 14) به دبیرخانه پویش «کاروان آفتاب» به نشانی تهران، میدان آرژانتین، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست) خیابان دوازدهم غربی، شماره ۳ و یا آدرس الکترونیک karevanaftab@gmail.com ارسال کنند.

پریا سبزمحمدی
انتهای پیام
captcha