هدف کلان سناریوی عادی‌سازی روابط انزوای پیام‌های ضدسلطه انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3922376
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
نقوی حسینی:

هدف کلان سناریوی عادی‌سازی روابط انزوای پیام‌های ضدسلطه انقلاب اسلامی است

سخنگوی پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هدف اصلی و کلان سناریوی عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل انزوای انقلاب اسلامی و پیام‌‌های ضدسلطه این انقلاب است، گفت: در پی تحقق این امر، اهداف ذیل این هدف اصلی، که مهار جمهوری اسلامی ایران، تضعیف محور مقاومت و پایان دادن به تأثیرگذاری سپاه قدس است، محقق می‌شود.

سید حسین نقوی حسینی

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره گام دوم سناریوی عادی‌سازی روابط با اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی در کنار اقدامات اسلام‌هراسانه در غرب، گفت: هدف اصلی و کلان مثلث شوم عبری ـ عربی ـ غربی در پی این اقدامات انزوای انقلاب اسلامی و پیام‌‌های ضد سلطه این انقلاب است. در واقع نگرانی اصلی آنها تأثیرگذاری نرم و معنوی انقلاب اسلامی بر جهان اسلام است و با تمام توان و با شیوه‌ها و طرح‌های مختلف با‌ آن مقابله می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


وی افزود:‌ بر این مبنا با تحقق این امر، اهداف ذیل این هدف اصلی که همان مهار جمهوری اسلامی ایران، تضعیف محور مقاومت و پایان دادن به تأثیرگذاری سپاه قدس است محقق می‌شود. در واقع آنها می خواهند با اقداماتی مانند عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل و حل مسئله فلسطین، به شکلی که خودشان می‌خواهند جمهوری اسلامی را در منطقه منزوی کرده و جنبش‌های الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی را به انفعال کشانده و از صحنه خارج کنند.

نقوی حسینی اظهار کرد: اکنون آمریکا‌یی‌ها در راستای این سناریو پس از امارات به سراغ بحرین رفته‌اند که 80 درصد مردم آن شیعه هستند و به لحاظ نسلی، تاریخی و اعتقادی به مردم ایران بسیار نزدیکند. آمریکایی‌ها با چنین کاری می‌خواهند به سرعت قبح عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را در جهان اسلام بشکنند و فضای تنفس برای صهیونیست‌ها در این منطقه ایجاد کنند تا آنها بتوانند طرح‌های اشغالگرانه خود را با فراغ بال دنبال کنند. به عبارتی سناریوی عادی‌سازی در چارچوب مهار و خنثی‌سازی انقلاب اسلامی و محور مقاومت و کاهش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

بهره‌برداری انتخاباتی ترامپ از مسئله عادی‌سازی

نقوی حسینی بخش دیگر از اهداف مسئله عادی‌سازی و سرعت پیشبرد آن را نزدیک شدن به انتخابات آمریکا دانست و گفت: ترامپ با یک سری شعارها به قدرت رسید و امروز باید پاسخگوی افکار عمومی باشد. مهار ایران، کاهش حضور نظامیان امریکایی در منطقه، حل مسئله فلسطین، افغانستان و سوریه از جمله شعارهای وی بود و اکنون در حالی که کمتر از دو ماه به انتخابات باقی مانده او نه در کشاندن پای ایران به میز مذاکره موفق بوده نه توانسته مشکل سوریه، عراق و افغانستان را حل کند.

وی ادامه داد: بر این مبنا ترامپ تمام توان خود را بر روی حل مسئله رژیم صهیونیستی گذاشته و پس از ناکامی در اجرای طرح معامله قرن، با اعمال فشار بر اعراب می‌خواهد عادی‌سازی روابط را اجرا و در آستانه انتخابات اعلام کند که مسئله فلسطین و اسرائیل را به زعم خود حل کرده است تا از آن بهره‌برداری انتخاباتی کند.

عواقب باز شدن پای اسرائیل به منطقه خلیج فارس

نقوی‌حسینی درباره تبعات باز شدن پای اسرائیل به منطقه خلیج فارس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست با نفوذ در منطقه و تقویت محور مقاومت مرزهای خود را تا پشت مرزهای سرزمین‌های اشغالی برساند و عادی‌سازی روابط نیز در راستای تضعیف محور مقاومت و کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران است.

سخنگوی پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز کرد: هر چه حضور آنها در این منطقه افزایش پیدا کند به همان نسبت نیز قدرت عملیاتی جمهوری اسلامی ایران بالاتر می‌رود و آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود. اتفاقاً یکی از دلایل ترامپ برای کاهش حضور نظامیان آمریکایی در منطقه این بود که چرا آمریکا باید در این منطقه هزینه دهد و مورد تهدید هم قرار گیرد و کشورهای منطقه باید هزینه امنیت خودشان را بپردازند، اما این اقدام آمریکا دقیقا عکس آن ادعاهاست و هرچه حضور صهیونیست‌ها در منطقه بیشتر شود امنیت خودشان ضعیف‌تر می‌شود و جمهوری اسلامی ایران توان آن را دارد که با این تهدیدها به راحتی مقابله کند.

مرتجعان منطقه منتظر انقلاب‌های داخلی باشند

نقوی‌حسینی درباره نقش مقاومت‌ها و جنبش‌های ملت‌های منطقه در به ناکامی کشاندن سناریوی عادی‌سازی گفت: عادی‌سازی روابط یک پروژه از بالا به پایین است و بر مبنای زور و دستور آمریکا در حال انجام است و توده‌های مردم این کشورها مخالف جدی رژیم صهیونیستی هستند و با این کار موجودیت و حیثیت اسلامی خود را زیر سؤال رفته می‌بینند. قطعاً این اقدام باعث بروز شورش‌ها، مقاومت‌ها و افزایش تنفر ملت‌ها از حکومت‌های عربی می‌شود و حاکمان مرتجع منطقه قطعاً باید منتظر عواقب این تصمیم خود باشند.

نقوی حسینی در پایان اظهار کرد: به جرئت می‌توان گفت که در آینده اتفاقات بزرگی در این کشورها می‌افتد و هر حکومتی که به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل برود باید منتظر یک انقلاب در کشورش باشد.

انتهای پیام
captcha