دین اسلام پناهگاهی امن برای تمام مظلومان جهان است
کد خبر: 3922239
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

دین اسلام پناهگاهی امن برای تمام مظلومان جهان است

امام جمعه سنندج گفت: دین اسلام، دین عطوفت و مهربانی و نور و رحمت است و همین امر موجب شده که مظلومان جهان برای خود پناهگاهی محکم و امن در سایه قرآن بنا کنند و دین اسلام روز به روز نه تنها در جوامع غربی بلکه در سراسر جهان در حال گسترش است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن که شامگاه گذشته، 20 شهریورماه در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی اظهار کرد: این اهانت‌ها به ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت و قرآن کریم از سوی نشریه‌های غربی به دلیل ترس از گسترش دین اسلام بوده است.

وی افزود: دین اسلام، دین عطوفت و مهربانی و نور و رحمت است و همین امر موجب شده که مظلومان جهان برای خود پناهگاهی محکم و امن در سایه قرآن بنا کنند و دین اسلام روز به روز نه تنها در جوامع غربی بلکه در سراسر جهان در حال گسترش است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه دین اسلام برای تمام ابنیای الهی و تمام کتب آسمانی ارزش قائل شده است، بیان کرد: دین اسلام مدافع حقوق تمام مظلومان جهان بوده، است و خواهد بود.

جوانان قرآنی حافظ و پاسدار دین اسلام و قرآن هستند

امام جمعه سنندج با اشاره به تلاوت شیوای قراء استان کردستان در این دوره از مسابقات قرآنی عنوان کرد: وجود جوانان حافظ و قاری و شنیدن تلاوت‌های شیوای آنان عنایت و رحمتی از جانب خداوند بوده که به این آب و خاک ارزانی داشته است. جوانان قاری و حافظ قرآنی برگزیده شده‌اند تا از دین اسلام و قرآن کریم حفاظت و پاسداری کنند.

وی اعلام کرد: یک هزار سال قبل از خلقت تمام کائنات خداوند متعال قرآن را در لوح محفوظ قرار داده است، که این امر نشان از جایگاه والای قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) است و به این معناست که امت رسول از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردارند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه تمام معجزات پیامبران الهی فقط مربوط به دوران حضور خودشان بر روی کره خاکی بوده است، عنوان کرد: قرآن به عنوان معجزه آخرین پیامبر الهی بعد از گذشت 1400 سال از نزول آن در اختیار ما قرار دارد و معجزاتی نیز هنوز در آن نهفته است.

رفتار و عمل فعال قرآنی یکی باشد

زاهد مرادی، رئیس هیأت داوران بخش آقایان چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی و از پیشکسوتان قرآنی استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز جوانان ما دین گریز شده و از مساجد دور شده‎اند و دیگر جامعه آنگونه که ما می‌خواهیم نیست و شرایط کرونایی نیز اوضاع را بدتر کرده است.

وی با اعلام اینکه دلیل اصلی دین گریزی جامعه فقط در این امر خلاصه می‌شوافزود: امیدورایم ما فعالان قرآن عامل به قرآن و اخلاق ما اخلاق قرآنی باشد.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه اصل کار پیامبر بر جاذبه بودن دین اسلام بوده اما اصل کار امروز ما بر دافعه است، عنوان کرد: وقتی یک فعال قرآنی نتواند زمینه جذب یک نفر را به سمت قرآن فراهم کند مانند آن است که دیگر هیچ کاری انجام نداده است.

منیت در وادی قرآن معنی ندارد

وی ادامه داد: در وادی قرآن منیت و غرور هیچ جایگاهی ندارد و ما نیز با پرهیز از آن باید برنامه‌های خود را به گونه‌ای بچینیم که زمینه جذب و هدایت دیگران را به سمت قرآن فراهم کنیم.

مرادی اعلام کرد: هستند کسانی که سال‌ها عمر خود را در راه قرآن صرف کرده‌اند با این وجود هنوز شک دارند که خداوند متعال این عمل را از آنان پذیرفته باشد چراکه هنوز دلشان پاک، صاف و قرآنی نشده و این واقعا حیف است.

وی با اشاره به اینکه باید عامل به قرآن، اخلاق قرآنی، دور از منیت فعالیت‌های خود را در جامعه ادامه دهیم، افزود: مسابقات قرآنی امسال نسبت به سال‌های گذشته در سطح مطلوبی قرار داشت، البته در زمینه صوت نیاز به کار بیشتر است.

این داور قرآنی با اعلام اینکه قاری قرآن در مسابقه باید صوت خود را برای زمان تعیین شده تنظیم کند و براساس آن تلاوت خود را شروع کند، بیان کرد: در ترتیل نیز اسلوب ترتیل و سرعت خیلی مهم است که باید این اسلوب حفظ شود.

وی در پایان یادآور شد: در اذان نیز باید شرکت‌کنندگان مسابقه از مؤذنان بزرگ تقلید کنند و یکی از بالاترین اذان‌ها صوتی از مصطفی اسماعیل با صوت حجاز بوده است كه  متسابقان بايد در کنار این تقلیدها در مسابقات ابتکار و خلاقیت نیز داشته باشند.

انتهای پیام
captcha