نصب یادمان شهدای هفده شهریور در میدان شهدا
کد خبر: 3921514
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
حق‌شناس خبر داد:

نصب یادمان شهدای هفده شهریور در میدان شهدا

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از نصب یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهدا برای گرامیداشت شهدای این واقعه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهدای گرانقدر قیام خونین ۱۷ شهریور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان گفت: شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و برای استقرار عدالت و برای تحقق استقلال و به ثمر رسیدن انقلاب جان خود را تقدیم نهال انقلاب کردند و از جان خود ایثارگرانه گذشتن تا استقلال و آزادی این مرز و بوم را تامین کنند.

وی افزود: تاریخ مانند برگ‌هایی است که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند کتاب پایندگی ایران عزیز را رقم می‌زند که تک تک این برگ‌ها هویت ایران عزیز را رقم می‌زند.

حق‌شناس در ادامه گفت: این مراسم در راستای برنامه‌های رویدادمحور شهر تهران صورت می‌گیرد و این رویداد‌ها مانند یک زنجیره، هویت شهر تهران را رقم می‌زند. از عوامل این مراسم و مراسمی از این دست که در جهت هویت‌بخشی شهر تهران برگزار می‌شود، تشکر می‌کنم.

ردیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان سخنان خود از نصب یادمانی در میدان شهدا با تلاش شهرداری تهران خبر داد.
 
در بخش دیگری از این مراسم، محسن سعادتی، شهردار منطقه گفت: یاد و نام شهدای گران‌قدر جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و به‌ویژه شهدای گرانقدر ۱۷ شهریور یا جمعه خونین را که جان خود را نثار آبادانی و آزادی میهن اسلامی‌مان کردند، گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به وجود میدان شهدا و خیابان ۱۷ شهریور در این منطقه و نوید ایجاد یادمانی برای شهدای این رویداد مربوط به انقلاب در این میدان ادامه داد: بی‌شک رویداد‌های انقلابی‌ای که در این فضا‌ها به‌وقوع پیوسته، جزو تأثیرگذارترین وقایع در پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ هستند و به همین دلیل می‌توان این نقاط را میراث و یادمانی برای همه شهدای پیروزی انقلاب اسلامی دانست.
انتهای پیام
captcha