«نهضت توزیع ارزاق» در موسسه قرآنی کوثر شیراز
کد خبر: 3919022
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

«نهضت توزیع ارزاق» در موسسه قرآنی کوثر شیراز

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر در شهر شیراز، اقدام به راه‌اندازی «نهضت توزیع ارزاق» در ماه محرم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به مناسبت آغاز ماه محرم، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر در شهر شیراز برنامه‌های متنوعی را برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حداقل نفرات، حضوری برگزار می‌کند.

رضوان سهرابی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در محرم امسال، برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع) و حفظ سلامتی مردم است. فرمایش مقام معظم رهبری برای همه فصل‌الخطاب است که ایشان فرمودند، تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند، بنابراین همه عاشقان حسینی باید به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنند.

مؤسسه قرآنی کوثر برای دوری از هجمه و حملات دشمن به مراسم‌ مناسبتی به بهانه کرونا، ویژه‌برنامه‌های ایام محرم را در ساعت و تعداد محدود با شعار «الحسین سفینة النجاة‍» تعیین کرد.

یکی از برنامه‌های این مرکز قرآنی شامل قرائت دعای علقمه و سیره امام حسین(ع) طی چهل شب، در پارک خلیلی از ساعت 19 تا 20 است.

«نهضت توزیع ارزاق» به دنبال طرح مواسات و همدلی مؤمنانه و با همکاری عزاداران حسینی در پارک‌های شیراز با شعار «الحسین سفینة النجاة» راه‌اندازی شد و امسال به جای پخت طعام، با شناسایی نیازمندان در مناطق شهر، بسته‌های خوراکی تهیه و توزیع می‌شود.

در حاشیه اجرای نهضت توزیع ارزاق، همه‌روزه قرائت یک حزب قرآن تا پایان ماه صفر در نظر گرفته شد که آغاز برنامه با سوره مبارکه «والفجر» است. تفسیر دعای علقمه و قرائت زیارت عاشورا از دیگر ویژه برنامه‌های این مؤسسه است.

همه فعالیت‌ها در ماه محرم و صفر با همکاری حامیان قرآن و ناجیان انجمن خیرین انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha