پرداخت مبلغ حمایتی به 2200 مؤسسه قرآنی / فرصت دوباره به مؤسسات جامانده
کد خبر: 3918902
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
طلایی خبر داد:

پرداخت مبلغ حمایتی به 2200 مؤسسه قرآنی / فرصت دوباره به مؤسسات جامانده

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به درخواست دو هزار و 200 مؤسسه برای دریافت مبلغ حمایتی یک میلیون تومانی، اظهار کرد: بخشی از این مبلغ روز گذشته و بخش دیگر امروز، چهارم شهریورماه، به حساب اتحادیه‌های استانی واریز می‌شود تا در اختیار مؤسسات قرار گیرد.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: مطلعید که مبلغ شش میلیارد تومان از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بخش فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی تخصیص یافته است. با توجه به اتفاقات و مسائل ناشی از شیوع کرونا و آسیب مؤسسات در این شرایط، از این مبلغ به هر یک از مؤسسات یک میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز از کمیته تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: مقرر شد که از این مبلغ، سه میلیارد تومان به مؤسساتی که ثبت قانونی و رسمی شده‌اند پرداخت شود و تاکنون حدود دو هزار و 200 مؤسسه، گزارش‌ و درخواست خود را به اتحادیه‌های استانی ارائه کرده‌اند و مبلغ حمایتی طی روز گذشته و امروز به حساب اتحادیه‌های استانی واریز می‌شود تا در اختیار مؤسسات قرار گیرد.

طلایی با بیان فرصت مجدد به مؤسسات جامانده از دریافت این مبلغ بلاعوض، گفت: با توجه به اینکه بالغ بر چهار هزار مؤسسه در کشور فعالیت دارند، عده‌ای از مؤسسات یا به دلیل عدم اطلاع کافی و یا عدم تمایل ارائه گزارش فعالیت برای دریافت این مبلغ حمایتی، جامانده‌‌اند که فرصتی مجدد برای دریافت درخواست‌ها داده شده است. هرچند این فرصت نیز در مرحله گذشته چندین بار تمدید شده بود. امیدواریم پرداخت سه میلیارد تومان به سه هزار مؤسسه به صورت کامل انجام شود.

وی درباره برنامه‌ریزی برای پرداخت سه میلیارد تومان دوم اظهار کرد: در این بخش به کمیته طرح و برنامه اتحادیه مأموریت دادیم تا بین فعالیت‌های قرآنی را اولویت‌سنجی کند. البته با توجه به شرایط کرونایی کشور، فعالیت‌ها باید با محوریت سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی و یا سایر معیارهایی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها تصریح شده مد نظر قرار گیرد. بنابراین برای جلسه آینده مقرر شد که کمیته طرح و برنامه اولویت‌ها را ارائه دهد تا بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام
captcha