برگزاری دوره آزمایشی حفظ مدرسه امام سجاد(ع) به صورت تلفنی
کد خبر: 3914682
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

برگزاری دوره آزمایشی حفظ مدرسه امام سجاد(ع) به صورت تلفنی

دوره آزمایشی حفظ و مفاهیم شبانه‌روزی مدرسه قرآنی امام سجاد(ع) قم وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان به صورت مجازی و تلفنی در حال برگزای است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی، مسئول شعب بیت‌الاحزان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه دوره سوم حفظ شبانه‌روزی مدرسه امام سجاد(ع) با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اتمام رسید، گفت: تعدادی از قرآن‌آموزان حفظ کل و تعدادی نیز حافظ 20 جزء قرآن شدند.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یک‌ساله کل قرآن کریم امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی استان قم و وضعیت قرمز استان، مدرسه تعطیل شد اظهار کرد: بنابر این تعدادی از حافظان، برنامه حفظ‌شان را تکمیل نکردند.

لیمویی با اشاره به تشکیل دوره جدید طرح یک‌ساله حفظ قرآن، بیان کرد: در این دوره 100 نفر ثبت‌ نام کردند، اما با توجه به شرایط کرونایی نتوانستیم دوره را به صورت حضوری و شبانه‌روزی برپا کنیم، بنابر این تصمیم بر این شد تا دوره به صورت تلفنی برگزار شود.

وی ادامه داد: از این تعداد 60 نفر در آزمون ورودی موفق به حضور در دوره شدند و در حال حاضر به صورت مجازی و تلفنی با اساتید و مربیان مدرسه در ارتباط هستند. همچنین دوره اصلی در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونای استان اجازه دهد از مهرماه به صورت حضوری و شبانه‌روزی تشکیل خواهد شد.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یک‌ساله کل قرآن کریم امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه دوره آزمایشی به مدت چهل روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: دوره‌ها در صورتی که قرآن‌آموزان از اینترنت بهره‌مند باشند به صورت مجازی و با استفاده از پیام‌رسان‌های ایتا و واتس‌آپ در حال برگزاری است و در غیر این صورت به شکل تلفنی با اساتید خود مرتبط هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه روزانه حفظ و تجوید، تفسیر روزانه نیز از سوی اساتید مربوطه در قالب فایل‌های تصویری و صوتی ارسال می‌شود.

لیمویی اضافه کرد: در حال حاضر مؤسسه بیت‌الاحزان دارای یک مرکز شبانه‌روزی به نام امام سجاد(ع) و دو شعبه در پردیسان و یک شعبه در مرکز شهر قم (خیابان ارم) است. همچنین طرح ملی رحله همزمان با دیگر شعبه‌ها به صورت مجازی و تلفنی در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha