قدردانی از همدردی مردم در رابطه با آتش‌سوزی مسجد «نورویچ»
کد خبر: 3913132
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

قدردانی از همدردی مردم در رابطه با آتش‌سوزی مسجد «نورویچ»

جامعه مسلمان شهر «نورویچ» انگلیس از ابراز همدردی شهروندان غیرمسلمان بابت حادثه‌ آتش‌سوزی مسجد این شهر که ساختمان تازه تأسیس را دچار آسیب فراوانی کرده است، قدردانی کرد.

به گزارش Evening News 24،  این آتش‌سوزی، روز دوشنبه، 27 جولای (6 مرداد) و حدود ساعت 1.40 بامداد به وقت محلی رخ داد.

سیراجول اسلام(Sirajul Islam)،  دبیر مسجد مرکزی نورویچ گفت که هنوز خیلی زود است که در مورد دلیل آتش‌سوزی مسجد اظهارنظر کرد. ساختمان اصلی آسیب ندیده اما سرویس بهداشتی و مکان وضو دچار خسارت شده است.

وی افزود: «واقعاً متأثر شدم. سه، چهار سال گذشته سخت تلاش کردیم تا این مسجد را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. ما هنوز در حال کار روی ساختمان بودیم. نمی‌فهمیم که چرا کسی باید این کار را انجام دهد. عاملان حریق این کار را از روی جهل انجام دادند. ما اینجا نیستیم که برای کسی مشکل ایجاد کنیم».

اسلام گفت که در پی آتش‌سوزی این مسجد از حمایت مردمی غافلگیر شده بوده و خطاب به كسی که این آتش‌سوزی را ایجاد کرده است، گفت: «پیام ما این است که به باورمان عمل می‌كنیم. ما مخالف كسی نیستیم، به كسی آسیب نمی‌رسانیم و برای كمك به جامعه حضور داریم».

کلوئه اسمیت(Chloe Smith)، نماینده پارلمان از حوزه انتخابیه نوریچ شمالی نیز درباره این حادثه گفت: «این جنایت بسیار نگران‌کننده است. خدا را شکر می‌کنم که کسی صدمه ندید و کشته نشد. نورویچ شهر صلح و مدارا است. هرکس اطلاعاتی درباره عامل حریق دارد، باید به پلیس گزارش دهد».

پلیس تحقیقات در مورد آتش‌سوزی و احتمال عمدی بودن آن را آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha