معاون حزب‌الله: معادله بازدارندگی مقاومت در برابر اسرائیل به قوت خود پابرجاست
کد خبر: 3912776
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

معاون حزب‌الله: معادله بازدارندگی مقاومت در برابر اسرائیل به قوت خود پابرجاست

معاون دبیرکل حزب‌الله پاسخ مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه و شهید کردن یک فرمانده این جنبش را قطعی خواند و گفت: معادله بازدارندگی مقاومت در برابر اسرائیل به قوت خود پابرجاست.

به گزارش ایکنا، معاون دبیر کل حزب الله در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی تغییر نکرده و حزب الله به جنایت تازه این رژیم در به شهادت رساندن یکی از فرماندهان مقاومت در سوریه پاسخ می‌دهد.

شیخ نعیم قاسم گفت: آنچه در سوریه اتفاق افتاد تجاوزی بود که به شهادت علی کامل محسن انجامید و فعلا صحبتی درباره پاسخ تلافی جویانه به آن نمی‌شود و پاسخ آن به زمان و روزهای آتی واگذار می‌شود تا همه از جمله اسرائیلی‌ها به آن فکر کنند و نگران باشند.

معاون دبیر کل حزب الله معادله بازدارندگی با اسرائیل را به قوت خود پابرجا خواند و گفت: ما تصمیمی برای اصلاح این معادله نداریم کما اینکه تغییری هم در قواعد درگیری در کار نیست و اسرائیل جز با مقاومت از لبنان نرفت و ممانعت از تجاوزگری‌های آن هم جز با زور نیست.

وی درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان گفت: ما به این تهدیدها عادت داریم، این تهدیدها دیدگاه سیاسی جدیدی به ما نمی‌دهد و این ها در چارچوب یاوه گویی‌های اسرائیل است.

معاون دبیر کل حزب الله با تاکید بر اینکه در سایه آشفتگی اوضاع در داخل رژیم صهیونیستی و افول محبوبیت ترامپ در داخل جامعه آمریکا، خبری از جنگ در منطقه نخواهد بود، گفت: اسرائیلی‌ها نمی‌توانند برنده شدن خودشان را در هیچ جنگی تضمین کنند، بلکه انتظار باخت را دارند  و کما اینکه محور مقاومت همواره در موضع دفاع بوده است بنابراین احتمال جنگ در ماه‌های آتی بعید است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: اگر اسرائیل تصمیم به جنگ بگیرد ما مقابله می‌کنیم و جواب می‌دهیم، جنگ تابستان 2006 نمونه واضح پاسخ به اسرائیل بود.

او درباره تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی نیز گفت: دولت لبنان باید در این خصوص موضعی بگیرد. آمریکایی‌ها می گویند که با حمله به هواپیمای ایرانی در خاک سوریه نشان دادند که در مسیر هر گونه راه حل سیاسی درباره سوریه سنگ اندازی کرده و از اسرائیل حمایت می‌‌کنند.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: حمله به هواپیمای ایرانی همچنین پیامی برای پاسخ به توافق راهبردی سوریه و ایران بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها  از طریق سوریه به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت و احیای پروژه خاورمیانه جدید بودند اما در سال 2006 شکست خوردند و آمریکا به دنبال بقایای این پروژه در منطقه است تا نسخه سوم طرح خاورمیانه جدید را به اجرا گذارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: آمریکا در حال حاضر یک پروژه کامل و جامعی در منطقه ندارد و آنچه که انجام می‌دهد برای رسیدن به موفقیت‌هایی ناچیز از این طرف و آن طرف منطقه است و همین امر فرصتی را برای فراهم کرده تا جبهه مقاومت به پیروزی‌ها و دستاوردهای بیشتری دست یابد.

معاون دبیر کل حزب الله توافق راهبردی نظامی میان ایران و سوریه را هم بزرگ‌ترین پاسخ به اسرائیل و آمریکا خواند و گفت این توافق همه ادعاهای آنها را باطل کرد.

انتهای پیام
captcha