انتخابات اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس برگزار شد
کد خبر: 3912251
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
همزمان با سراسر کشور؛

انتخابات اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس امروز، 3 مردادماه در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ستاد مرکزی این انتخابات به ریاست مهدی محمدی، دبیر امور رسیدگی به مراکز فرهنگی بود که در آن شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان دو اتحادیه حضور داشتند.

در انتخابات استان فارس فارس هیئت اجرایی شامل مدیر حراست ارشاد فارس، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس، مسؤل امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس و نمایندگان اتحادیه‌های قرآنی حضور داشتند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در این نشست گفت: از 36 سهمیه استانی 26 مؤسسه در این انتخابات شرکت کردند و از مجموع 66 کاندید هیئت مدیره 15 نفر را انتخاب کردند و 3 نفر هم از مجموعه 15 نفر به‌عنوان بازرس انتخاب شدند که آمار این انتخابات به تهران ارسال می‌شود تا پس از جمع‌بندی اسامی نهایی اعلام شود.

وی افزود: امروز اراده و تصمیمی جمعی و اهتمام قرآنی قابل مشاهده است و ان‌شاءالله ثمرات این اراده نه تنها در بلندمدت بلکه در کوتاه مدت خود را نشان دهد و باید بدانیم که ما تنها یک وسیله خدمت‌گذاری در عرصه قرآن و امور دینی به مردم هستیم و تلاشمان بر این است مجموعه‌های مردمی فعالیت‌های قرآنی را اداره کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: فعالیت در حوزه قرآنی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و تاکنون شاهد رشد خوبی در عرصه ترجمه‌های قرآن بوده‌ایم و در بخش قرائت نیز قاریان ایرانی در جهان حضور و نقش مؤثری دارند.

سهرابی با بیان اینکه در حوزه پژوهش‌های قرآنی نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: یکی از موضوعات مورد اهمیت و توجه، وجود مؤسسات قرآنی در سراسر استان و کشور است که فعالیت بیش از 84 مؤسسه مردمی قرآنی از توفیقات حرکت قرآنی در فارس است و با برپایی این انتخابات شاهد یک جریان اتحادیه فراگیر، مؤثر و مقتدر در امور قرآنی هستیم.

انتهای پیام
captcha