بیانیه معاونت قرآن وزارت ارشاد درباره انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌ها
کد خبر: 3911846
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

بیانیه معاونت قرآن وزارت ارشاد درباره انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌ها

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخابات و تشکیل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخابات و تشکیل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به این شرح است؛

«يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ»(مائده / 16)

قرآن کریم نسخه هدایت بشر و توجه دادن او به آموزه‌های الهی است. تمسک به آموزه‌های متعالی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، راهی است استوار که از آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ترویج گفتمان قرآنی در میان آحاد جامعه تا به امروز پیش از پیش توسعه یافته است.

در اندیشه اسلامی، تاکید بر وحدت اجتماعی در جامعه ایمانی به صورت عام و در میان متولیان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به صورت خاص، همواره مورد توجه بوده است و انتظار مردم نیز، گسترش دایره وحدت و همدلی در میان فعالان این عرصه برکت‌خیز است.

اکنون که در سایه‌سار حاکمیت دینی برآمده از خون شهیدان و حاصل مجاهدت‌های فراوان ملت مسلمان ایران، با ابلاغیه دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی راهبری ادغام اتحادیه‌ها و تشکیل اتحادیه واحد کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت شده است، ضمن استقبال از این اقدام مهم و مبارک، از تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره هر دو اتحادیه و موسسات قرآنی واجد شرایط شرکت در انتخابات، دعوت می‌شود تا با حضور پرشور خود و حفظ همدلی، اخوت و اتحاد، برگ زرین دیگری را در تاریخ فعالیت‌های قرآنی کشور ثبت و ضبط کنند.

بدون شک، مشارکت حداکثری موسسات در این انتخابات، پشتوانه‌ای قوی برای این حرکت نوین و تحکیم و زیرساخت‌های وحدت و همدلی در آینده است. امید است تشکیل این اتحادیه واحد کشوری به انسجام بیشتر و ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری‌های ناصحیح و پاسداشت منافع واقعی موسسات فرهنگی قرآن و عترت در جهت هم‌افزایی‌های سازنده بینجامد.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رجا واثق دارد اعضای هیئت مدیره موسسات فرهنگی قرآن و عترت با حضور حداکثری در انتخابات اتحادیه پیش‌گفته، نقش موثر خود را در نشر و گسترش فرهنگ قرآن کریم و عترت طاهره(ع) و تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآنی به نحو احسن ایفا کنند.
عبدالهادی فقهی‌زاده
معاون وزیر»

بیانیه اتحادیه موسسات قرآنی

یادآور می‌شود، مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به صورت غیرمتمرکز و حضوری در استان‌ها، سوم مردادماه از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha