پویش ضدعفونی مساجد «جیزه» مصر در آستانه عید قربان + عکس
کد خبر: 3911769
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

پویش ضدعفونی مساجد «جیزه» مصر در آستانه عید قربان + عکس

شمار زیادی از مردم روستاهای جنوب استان جیزه در مصر، در یک پویش مردمی، مساجد را جهت آمادگی برای عید قربان ضدعفونی کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «النبأ»، «محمد ابراهیم عبدالدایم» از مسئولان استان جیزه مصر به همراه شمار زیادی از مردم روستاهای جنوب این استان طی پویشی برای آماده شدن مساجد جهت برگزاری نماز عید سعید قربان، مساجد این روستاها را ضدعفونی کردند.
 
مهندس عبدالدایم در این رابطه گفت: این پویش مردمی با هدف ارائه درمان به خانواده‌های بیمار و قرنطینه خانگی بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و همچنین ارائه دستگاه تنفس مصنوعی در موارد اورژانسی برای بیماراندر مناطق جنوب استان جیزه انجام می‌شود.
 
وی افزود: در این پویش، بیش از 300 مسجد در روستاهای جنوب جیزه ضدعفونی شده و ماسک‌های بهداشتی میان نمازگزاران توزیع شده است. وسایل ضدعفونی نیز در مقابل هر مسجد قرار داده شده است تا در زمان بازگشایی مساجد برای برگزاری نماز عید قربان، از آنها استفاده شود.
 
عبدالدایم در ادامه اظهار کرد: به منظور آگاهی مردم روستاهای جنوب جیزه درباره بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، بروشورهایی منتشر شده و در اختیار اهالی این منطقه قرار داده شده است.
 
مقامات مصری اخیراً اجازه داده‌اند که مساجد کشور به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری نماز جمعه بازگشایی شود.
 
وزارت اوقاف مصر نیز در همین راستا مساجد دولتی و محلی را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به شدت ضدعفونی و گندزدایی می‌کند.
 
 
پویش ملی برای ضدعفونی مساجد جیزه مصر +عکس
پویش ملی برای ضدعفونی مساجد جیزه مصر +عکس
پویش ملی برای ضدعفونی مساجد جیزه مصر +عکس
انتهای پیام
captcha