فعالیت مرکز تربیت مربی و تثبیت حفظ قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 3906537
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

فعالیت مرکز تربیت مربی و تثبیت حفظ قرآن بیت‌الاحزان

مرکز تربیت مربی و تثبیت حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح محبی، معاون آموزش آقایان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به حجم تربیت حافظان کل قرآن در 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن کریم، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیاز به راه‌اندازی مرکز تربیت مربی و تثبیت حفظ احساس شد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از حافظان، محفوظاتشان به دلیل عدم برنامه مرور و تثبیت و از سوی دیگر به خاطر مشغله کاری، رو به ضعف می‌رود و فرصت برای تثبیت محفوظاتشان ندارند و از سوی دیگر فرصتی برای آشنایی بیشتر با مفاهیم و تفسیر قرآن و همچنین آشنایی بیشتر با نکات تجویدی نداشتند.

محبی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تربیت مربی و تثبیت حفظ ویژه آقایان با شرایط سنی 18 سال به بالا در شیراز، اضافه کرد: در این مرکز از حافظان کل عضو مؤسسه بیت‌الاحزان و یا حتی حافظان کل قرآن دیگر مؤسسات به صورت ترمی پذیرش به عمل می‌آید تا علاوه بر تثبیت محفوظات با نکات تفسیری، نکات تجویدی و صحت حفظ و فنون قرائت آشنایی پیدا کند.

وی افزود: همچنین پذیرفته‌شدگان علاوه بر آشنایی با سرفصل‌های فوق با سرفصل‌هایی چون آشنایی با فنون کلاس‌داری، روانشناسی ارتباط و مدیریت، اصول و روش‌های حفظ قرآن به عنوان مربی قرآن آشنا می‌شوند و در پایان دوره نیز گواهینامه تربیت مربی به آنها اعطا می‌شود.

محبی تصریح کرد: همچنین طی این دوره حافظان با برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آماده می‌شوند. همچنین این دوره با اخذ شهریه اندک(600 هزار تومان) به صورت شبانه‌روزی و با امکانات خوابگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha