رقابت حافظان قرآن ودجا در مرحله انتخابی مسابقات ایران و عمان
کد خبر: 3903933
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

رقابت حافظان قرآن ودجا در مرحله انتخابی مسابقات ایران و عمان

مسابقات قرآن وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح برای حضور در مرحله انتخابی مسابقات ایران و عمان، امروز، 20 خردادماه در حال برگزاری است.

حسن فراهانی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این مطلب گفت: برترین حافظان قرآن شاغل در ودجا برای حضور در مرحله انتخابی یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن ایران و عمان امروز، 20 خردادماه در سالن همایش شهدای مرکز نمایشگاه هوایی حضور یافتند.

وی اظهار کرد: این رقابت‌ها با حضور شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل و با قضاوت اساتید ملی و بین‌المللی محمدرضا ابوالقاسمی، علی فربین، امیر آقایی و اسماعیل عاکفی در حال برپایی است.

فراهانی با اشاره به رقابت حافظان برتر وزارت دفاع، اضافه کرد: محمدجواد ذبیحی، عباس قنبری، مهدی زمانی، امیر قاسمی، علی کیاپاشا، مهدی آقایی در رشته حفظ پنج جزء، سیدمهدی شفاعتیان، امید خانی، مهدی میرزایی، علی ایزدی‌پور، مرتضی استاجی، محمدمسعود ذوالفقاری، مجتبی رضایی حاجی‌ده، محمد حسین‌زاده و محمد سلمانیان در رشته حفظ 10 جزء، محمد داوری، هادی علیپور، ناصر لسانی، محمد مصور، احمد محسنی، محمدرضا انصاری و محمد موم‌ساز در رشته حفظ 20 جزء و حمید شاهبداغی، هادی تکیه، عباس احتشام کاشانی، حسین کشاورز، عبدالله الله‌وردی‌زاده، علی‌اکبر صادقی، محمدرضا دستور، علی‌اکبر محمودلو و احمد ترابی در رشته حفظ کل از جمله متسابقان امروز هستند.

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع تأکید کرد: رقابت‌های انتخابی به صورت حضوری و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن ایران و عمان در شرایط کرونا برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: مقرر بود این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا در دنیا و همراه با تعطیلی تمامی فعالیت‌های اجتماعی، به زمان دیگری موکول شد، اما طی تدابیر اندیشیده شده، مقرر شد تا مرحله انتخابی این مسابقات در هر کدام از نیروهای ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی به صورت مستقل اجرا تا راه‌یافتگان به این مسابقه مشخص شود.

فراهانی با تأکید بر اینکه یازدهمین دوره مسابقات به میزبانی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد، بیان کرد: در میان برگزیدگان هر نیرو، مسابقه انتخابی برگزار و سرانجام چهار نفر برای حضور در  این مسابقه معرفی می‌شوند.  

انتهای پیام
captcha