واریز 60 میلیارد ریال از اعتبارات سال 98 به مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3891889
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

واریز 60 میلیارد ریال از اعتبارات سال 98 به مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: در سی‌ودومین جلسه کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با نظر موافق اکثریت اعضاء، مصوب شد 60 میلیارد ریال از 130 میلیارد ریال اعتبار موجود، از طریق دو اتحادیه قرآنی به حساب مؤسسات قرآنی واریز شود.

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان‌نیوز؛ با توجه به شرایط خاص کشور به علت فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مؤسسات قرآنی، اعضای کمیته تخصیص بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، خواستار تخصیص اعتباری ویژه به موسسات قرآنی برای جبران خسارات شدند.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به برگزاری سی‌ودومین جلسه کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی گفت: این جلسه روز 26 فروردین ماه با حضور اکثریت اعضا و با موضوع تصمیم‌گیری در خصوص نحوه هزینه‌کرد اعتبار 130 میلیارد ریالی مربوط به سال 98 که در آخرین روزهای سال 98، به حساب صندوق واریز شده بود، برگزار شد.

محمدی افزود: پیرو این دستور جلسه، بحث‌های مفصل و پیشنهادات متعددی با حضور اعضا از جمله آقایان حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، سیدعلی سرابی، نماینده مراکز قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ، نماینده سازمان دارالقرآن، محمدعلی خواجه پیری، نماینده بنیاد قرآنی خاتم، مصطفی رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سیدحمیدرضا میرعظیمی، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنده به عنوان نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، رحیم قربانی، نماینده اتحادیه مؤسسات مردمی و مهدی هاشمی، مدیر مالی این صندوق مطرح شد.

عضو کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به محدودیت اعتبارات قرآنی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور به علت فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مؤسسات قرآنی متاثر از گسترش این بیماری، دوستان خواستار تخصیص اعتباری ویژه به موسسات قرآنی برای جبران خسارات ناشی از گسترش ویروس کرونا با توجه به شرایط خاص کشور به علت فراگیری ویروس کرونا و همچنین محدودیت اعتبارات قرآنی شدند.

وی تصریح کرد: اکثریت اعضا بر این موضوع صحه گذاشته و مصوب شد 60 میلیارد ریال از 130 میلیارد ریال اعتبار موجود، از طریق دو اتحادیه قرآنی به دست مؤسسات قرآنی رسیده و ساز و کار اختصاص این مبلغ نیز از طریق کمیته مشترک انجام شود.

منشی کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه گفت: ما به دنبال این هستیم که هرچه زودتر و طی یک هفته آینده این اعتبار را از طریق کمیته مشترک اخذ و ساز و کار تخصیص آن را تدوین کنیم.

محمدی افزود: در ادامه جلسه نیز مقرر شد، 50 درصد از 5 میلیارد ریالی که به طرح ملی حفظ تعلق می گیرد نیز از طریق موسسات مردم نهاد هزینه بشود و به نوعی 25 میلیارد ریال از این بخش نیز سهم موسسات قرآنی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بیش از 50 درصد این اعتبارات به دست نهادهای مردمی و موسسات قرآنی برسد تا هم بهره وری بیشتری را شاهد باشیم و هم بخشی از خسارت هایی که موسسات در این شرایط متحمل شدند، جبران شود.

انتهای پیام
captcha