هشدار درباره نقشه‌های جدید آمریکا در «عین‌الاسد»
کد خبر: 3891004
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

هشدار درباره نقشه‌های جدید آمریکا در «عین‌الاسد»

یک کارشناس عراقی درباره نقشه‌های جدید آمریکا برای اجرا در پایگاه «عین‌الاسد» عراق هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از «المعلومه»، «کریم الخیکانی»، تحلیلگر سیاسی عراقی، ضمن هشدار درباره نقشه‌های جدید آمریکا، گفت: نیروهای آمریکایی برای عمل به تصمیم پارلمان عراق عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلکه درصددند که با نیروهای اشغالگر جدید و به‌ صورت قانونی به عراق بازگردند.
 
وی افزود: نشست برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق، با الحلبوسی در الانبار تأثیری در رخدادهای جدید در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق ندارد به‌ویژه که کردها و اهل سنت این کشور به ماندن این نیروها تمایل دارند.
 
الخیکانی ادامه داد: بازدید «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، از پایگاه عین الاسد در الانبار به منظور جویا شدن از وضعیت نیروهای آمریکایی نبود، بلکه برای عقد قرارداد‌های جدید برای حضور نیروهای آمریکایی و انتشار مجدد آنها در پایگاه‌های اصلی عراق، که از موشک‌های مقاومت دور باشند، بود.
 
این کارشناس عراقی بیان کرد: پایگاه نظامی عین‌الاسد پس از نصب سامانه دفاع هوایی پاتریوت و توسعه فرودگاه نظامی آمریکا، محل اجرای عملیات‌های جنایتکارانه جدید آمریکا خواهد بود و جنگ آینده آمریکا عملیات جنایتکارانه‌ای علیه حشدالشعبی به‌ ویژه در مناطق شمالی و غربی عراق خواهد بود.
انتهای پیام
captcha