معترضانی که با هتک حرمت حرم‌های مطهر از فرامین دینی قدم فرا می‌گذارند
کد خبر: 3886269
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

معترضانی که با هتک حرمت حرم‌های مطهر از فرامین دینی قدم فرا می‌گذارند

هتک حرمت حرم‌های مطهر در مشهد و قم مصداق مخالفت با آیه شریفه «یا ایُّها الذینَ آمَنوا لا تُقَدِّموا بَینَ یَدَیِ اللهِ وَ رَسولِه» و کاسه داغ‌تر از آش شدن عده‌ای است که از فرامین ولایی و دینی قدم فرا می‌گذارند و با اقدام خود سوژه برای رسانه‌های معاند فراهم می‌کنند.

با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشورمان و نظر به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌طور موقت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس و اماکن مقدسه در قم، شیراز و ری بسته شده است.

در پی این تصمیم عده‌ای ساده‌لوح (که خوش‌بینانه این لقب برای آنان انتخاب شده) در قم و مشهد تجمع و با هتک حرمت حرم در برابر این اقدام موضع‌گیری کرده‌اند.

وقتی تولیت حرم در قم، مشهد و سایر حرم‌های مطهر از این اقدام حمایت می‌کنند، مراجع معظم تقلید مخالفتی ندارند و همگان را به رعایت اصول بهداشتی فرا می‌خوانند و مهم‌تر از همه، رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) به‌طور رسمی پیروی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا را برای همگان لازم‌الاجرا می‌دانند آیا نباید در اعطای لقب ساده لوح به تجمع‌کنندگان مقابل حرم در قم و مشهد تجدیدنظر کرد و آنان را پیاده‌نظام دشمنان دین دانست؟

خدای سبحان در ابتدای سوره مبارکه حجرات می‌فرماید: «یا ایُّها الذینَ آمَنوا لا تُقَدِّموا بَینَ یَدَیِ اللهِ وَ رَسولِه» یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چیزی را بر خدا و رسولش مقدم ندارید. به بیان دیگر مقصود آن است که از دستور و فرامین ولایی و دینی جلوتر نروید و پیشی می‌گیرند.

این حرکت اشتباه و هتک حرمت حرم‌های مطهر در مشهد و قم مصداق مخالفت با این آیه شریفه و کاسه داغ‌تر از آش شدن عده‌ای است که با اقدام خود سوژه برای رسانه‌های معاند نیز فراهم کردند.

امید که به برکت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و امامزادگان واجب‌التکریم، حضرت عبدالعظیم حسنی و جناب احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، این ویروس منحوس هرچه زودتر از جامعه رخت بر بندد و خداوند سبحان توفیق زیارت از نزدیک و با معرفت نصیب همه مشتاقان در کمال عافیت بفرماید.

به قلم محمد لطفی‌زاده، مبلغ و پژوهشگر علوم حوزوی
انتهای پیام
captcha