افتتاح 48 واحدمسکن مددجویی در زنجان
کد خبر: 3876366
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
همزمان با دهه فجر انجام می‌شود؛

افتتاح 48 واحدمسکن مددجویی در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، کلید 48 واحد مسکن مددجویی در استان زنجان با اعتبار بیش از 2 میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

افتتاح 48 واحدمسکن مددجویی در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بیش از 1400 مددجوی کمیته امداد زنجان فاقد مسکن هستند و علاوه بر تأمین معیشت، تأمین سرپناه نیز در این نهاد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 48 واحد مسکن مددجویی در ایام دهه فجر به نیازمندان واگذار می‌شود، ابراز کرد: 17واحد از این مسکن‌ها برای مددجویان فاقد مسکن ساکن در شهرها خریداری و 31 واحد نیز برای مددجویان فاقد مسکن ساکن در روستاها احداث شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مبلغ هزینه شده برای این 48 واحد را 2 میلیارد و 40 میلیون تومان برشمرد و افزود: هزینه تامین این واحدهای مسکونی از محل وام‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی، مساعدت‌های بلاعوض کمیته امداد، کمک‌های خیران و از محل زکات تامین شده است.

این مسئول همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، 345 میلیون تومان از طرف این دانشگاه برای مشارکت در ساخت 23 واحد مسکن مددجویان آسیب‌دیده در بارش‌های ابتدای سال پرداخت می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش سرمایه‌های اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: در این بین کمک‌های خیران برای تلاش در رفع محرومیت و برقراری عدالت امری مهم تلقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha