افزایش ۱۸ درصدی صدقات خانگی در زنجان
کد خبر: 3874256
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

افزایش ۱۸ درصدی صدقات خانگی در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: جذب صدقات خانگی در زنجان با ۱۸ درصد رشد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

افزایش 18 درصدی صدقات خانگی در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به مشارکت‌های مردم در طرح‌های کمیته امداد اظهار کرد: مردم در طرح‌هایی همچون ایتام و محسنین، کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و دستگیری از نیازمندان همواره پیشقدم بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در جذب صدقات خانگی رتبه دوم کشوری را دارد، بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری 4 میلیارد و 51 میلیون تومان از صنادیق کوچک خانگی جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رعایت کامل اصل امانتداری و موازین شرعی در هزینه کرد وجوهات مورد توجه است، ابراز کرد: صدقات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های درمانی، فرهنگی، کمک‌هزینه ازدواج، مسکن و سایر سرفصل‌های مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

وی کیفی‌سازی و افزايش سرعت و دقت رسيدن صدقات به دست نيازمندان را از مزایای پيشرفت فناوری اطلاعات دانست و افزود: هم استانی‌های خیر می‌توانند از طریق دستگاه‌های خود پرداز و همچنين استفاده از کد دستوری ussd با وارد كردن #024*8877 * صدقات خود را به آسانی پرداخت کنند.

صفری یادآور شد: از ابتدای وقوع سیل در استان‌های مختلف بیش از یک میلیارد و 360 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و‌ بیش از 70 مرکز نیکوکاری این نهاد نیز کمک‌های مردم خیر استان زنجان را برای ارسال به مناطق سیل‌زده در سطح استان جمع‌آوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم استان زنجان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود شامل پتو، موکت، زیرانداز ، لوازم گرمایشی ،ست‌های بهداشتی و مواد غذایی با تاریخ اعتبار مصرف مناسب را به هموطنان سیل‌زده اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha