مراسم نکوداشت پروفسور یحیی علوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3876045
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
در قم؛

مراسم نکوداشت پروفسور یحیی علوی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش نکوداشت پروفسور یحیی علوی (کریستین بونو) از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم برگزار خواهد شد.

ارسالی/// برگزاری مراسم نکوداشت پروفسور یحیی علوی (کریستین بونو) در قمبه گزارش ایکنا، همایش نکوداشت ره یافته و دانشمند فرهیخته مرحوم پروفسور یحیی علوی (کریستین بونو) از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  برگزار خواهد شد.

این همایش روز پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در قم ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه چهارم برگزار می‌شود.

کریستین (یحیی) بونو یکی از چهره‌های برجسته علوم اسلامی بود که در سال ۱۹۷۹ با مطالعه آثار رنه گنون فیلسوف مسلمان فرانسوی، به دین اسلام درآمد.

وی که نام خود را به یحیی علوی تغییر داده بود، در سال ۱۹۵۷ میلادی در شهر فرایبورگ آلمان در خانواده‌ای مسیحی و کاتولیک، متولد شد، به خاطر شغل پدر تا سن ۱۰ سالگی در آلمان و الجزایر می‌زیست و پس از آن راهی استراسبورگ فرانسه شد.

میل به عرفان و آشنایی با ادیان شرقی در وجود او بود و از این رو به مطالعه آثار موجود در این زمینه و سفرهای متعدد به اسپانیا، مراکش، ایتالیا، بلژیک، هلند و آلمان پرداخت.

بونو در سال ۱۹۸۷ مدرک پروفسور اگرژه را اخذ کرد و در سال ۱۹۹۵ از رساله دکتری خود تحت عنوان الهیات در آثار فلسفی و عرفانی امام خمینی در دانشگاه سوربون دفاع کرد که در سال ۱۹۹۹ به عنوان پژوهش سال برگزیده شد.

وی برای تدوین رساله خود از سال ۱۹۹۱ به ایران آمد و مدت هفت سال از جلسات سید جلال الدین آشتیانی در مشهد، در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی استفاده برد. پس از آن هم حدود ۱۵ سال در مشهد اقامت گزید.

بونو به تألیف اثر، همچنین ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان فرانسوی هم مبادرت ورزیده است. مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی در قم در سال ۲۰۰۰ میلادی ترجمه قرآن وی را منتشر ساخت. از ویژگی‌های این ترجمه، روان بودن به همراهی تفسیری مختصر به ضمیمه واژه‌نامه الفاظ قرآن است.

انتهای پیام
captcha