بازتاب گسترده مراسم ایام فاطمیه(س) در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3874958
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

بازتاب گسترده مراسم ایام فاطمیه(س) در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز هشتم بهمن‌ماه حجم زیادی از مطالب خود را به ایام فاطمیه(س) و شهادت حضرت زهرا(س) اختصاص داده‌اند.

بازتاب گسترده ایام فاطمیه در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛‌ صفحات معارفی رسانه‌ها بخش زیادی از خبرهای امروز هشتم بهمن‌ماه را به رویدادها و همچنین مطالب معارفی در خصوص ایام فاطمیه اختصاص داده‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌های در روز هشتم بهمن‌ماه انداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز هشتم بهمن‌ماه در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از برگزاری آزمون انتخابی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، هشت نفر برای داوری این مسابقات معرفی شده‌اند که شامل «محمدرضا پورزرگری و عباس امام جمعه در رشته تجوید، رحیم خاکی و امین پویا در رشته صوت، محسن یاراحمدی و صالح اطهری‌فرد در رشته لحن، حمیدرضا مستفید و حسین اخوان‌اقدم در رشته وقف و ابتدا» است.
خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همچنین در مطلب دیگری به وصیت‌نامه سیاسی حضرت فاطمه(س) پرداخته است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: ‌«دختر رسول خدا(ص) در قسمتی از وصیت خویش که بُعد اجتماعی آن بیشتر به نظر می‌آید، اموال خویش را ــ که شامل باغ‌های هفت‌گانه و .... ــ می‌شود بین فرزندان خویش و همسران پیامبر و بنی‌هاشم تقسیم می‌کند. این موضوع از آن جهت اهمیت زیادی دارد که برخی از این افراد که با وصیت آن حضرت از ماترک وی ارث می‌بردند، اشخاصی بودند که یا در مقابل ظلم‌هایی که به آن حضرت (س) شد، سکوت کردند یا اینکه حتی برخی از آن‌ها در جبهه غاصبان خلافت بودند، ولی آن حضرت (س) تلاش کرد با این وصیت همچنان این افراد را با خاندان وحی در ارتباط قرار دهد تا بیشتر از آن در ورطه سقوط قرار نگیرند».
««به نام مادر» اثری از گروه وصال تقدیم به حضرت زهرا (س)+صوت»، «حرکت دسته عزاداری خادمان حرم بانوی کرامت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)»، «اجتماع عظیم فاطمیون در حرم امام رضا(ع)» و «تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۳ قرآن باصدای مصطفی اسماعیل+صوت و متن آیات» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس تا زمان تهیه این گزارش است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز و تا زمان تهیه این گزارش 10 مطلب خبری بر روی خروجی خود قرار داده که بخش زیادی از آنها به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اختصاص یافته است.
این خبرگزاری همچنین در مطلبی به جزئیات مراسم تجمع عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تهران و شهرری اشاره کرده است. میدان هفت‌تیر،‌ میدان فاطمی، میدان امام خمینی(ره) و شهرری از جمله مناطقی است که اطلاعات برگزاری تجمعات شهادت حضرت فاطمه(س) در آنجا اطلاع‌رسانی شده است.
تسنیم همچنین صحبت‌های حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» استاد حوزه و کارشناس دینی در دومین شب از مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهراء(س) در حسینیه امام خمینی(ره) را بازنشر داده است. این کارشناس مذهبی در بخشی از صحبت‌های خود ولایت فقیه و مواردی مانند وصیتنامه‌ امام راحل و شهیدان را شاخص‌های قطعی برای شناخت حق دانسته و گفته است: «البته دفاع از حق بدون هزینه نیست، همانطور که شهیدان بزرگوار انقلاب همچون شهید سلیمانی این هزینه‌ها را به جان خریدند و با خشمی مقدس جلوی توطئه‌ دشمنان اسلام و ایران را گرفتند».
«حامد کاشانی درباره ریشه عداوت با فاطمه زهرا(س) می‌گوید»، «روضه‌خوانی شاعران آیینی در عصر شعر فاطمی «بیت سوخته» + عکس»، «آغاز برنامه‌های دهه فجر در ۶۰ مسجد شاخص تهران»، «راه جلب رضایت حضرت زهرا(س) + فیلم»، «نوسروده سعید پاشازاده در رثای حضرت زهرا(س)»، «مداحی محمود کریمی در حسینیه امام خمینی(ره)»، «مجلس تعزیه خوانی حضرت فاطمه(س) در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود» و «نمایش «صورت های تاریک» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، در پردیس تئاتر تهران» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در یکی از خبرهای خود به برگزاری دسته عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) با حضور آیت‌الله «وحیدخراسانی» مرجع تقلید شیعیان در قم خبر داده و در خبر دیگری به برگزاری مراسم عزاداری ‌امّ ابیها حضرت فاطمه‌زهرا(س) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.
ایسنا در خبر دیگری از برگزاری نهمین نمایشگاه سوگواره «یاس کبود» خبر داده است. این سوگواره بمناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در صحن آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی کاظم(ع) تهران، از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان عزیز است.
«چهارمین همایش ریحانه‌النبی اسفندماه برگزار می‌شود»، «مدار بهشت و جهنم در وجود مبارک بی بی دوعالم است» و «نذر سمنوپزان سمنان در ایام فاطمیه» از دیگر مطالب قرار گرفته بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز هشتم بهمن‌ماه است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوی اسلامی در صفحه قرآن و معارف از دیدار قائم مقام سازمان صدا و سیما با مسئولان اجرایی کاروان قرآنی انقلاب گزارش داده و در آن به انعکاس صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدرمضانعلی موسوی‌مقدم» پرداخته است. وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این طرح اظهار کرده است: تمام ظرفیت سازمان صدا و سیما در خدمت این طرح قرآنی و معنوی است و معتقدیم مستندی از حرکت کاروان قرآنی انقلاب تهیه و تولید شود».
ایرنا در خبر دیگری که از نواخته شدن زنگ انقلاب ۱۲ بهمن در مدارس خبر داده است. این مطلب در نشست خبری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به همین مناسبت بیان شده است. حجت‌الاسلام «سیدمحسن محمودی» در این نشست خبری گفته است: «زنگ انقلاب در ۱۰۵ هزار مدرسه در سراسر کشور در ۱۲ بهمن ماه روز تاریخی بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر نواخته می‌شود».
گفت‌وگو با آیت‌الله «سیدمحمد حسینی شاهرودی» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی در روز هشتم بهمن‌ماه است که با تیتر «فضیلت‌های حضرت زهرا(س) محور وحدت مسلمانان است» بر روی خروجی قرار گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش پنج مطلب خبری بر روی خروجی قرار داده که همه این خبرها به موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) اختصاص یافته است. از جمله این خبرها می‌توان به تجمع بزرگ فاطمی در نقاط مختلف تهران اشاره کرد.
این خبرگزاری در بین مطالب امروز خود گفت‌وگویی با «مریم حاج‌عبدالباقی» کارشناس مذهبی انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو که با تیتر «مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) برای بشریت چه پیامی دارد؟» آمده است: «حضرت زهرا(س) به دنبال احقاق حق بودند و همیشه در مقابل ظلم می‌ایستادند. یکی از دلایل وصیت ایشان برای پنهان ماندن قبرشان هم آگاه سازی افکار عمومی آن زمان در برابر ظلم و جور وارد شده بر ایشان و حضرت علی‌(ع) بود.از سوی دیگر پیام اعتراضی برای ما دارد که در طول تاریخ طنین انداز شده و درایت و حق‌مداری حضرت‌(س) را نشان می‌دهد».
«مداحی فاطمیه دوم ۹۸ با نوای مداحان اهل بیت‌(ع) +دانلود»،‌ «مداحی حاج محمود کریمی در حضور رهبر انقلاب + صوت و فیلم» و «اهمیت امر به معروف از نظر حضرت زهرا‌(س)» از دیگر عناوین خبری منشتر شده در این خبرگزاری است.
مهر
خبرگزاری مهر امروز با انتشار یک خبر صفحه قرآن و متون دینی را به روزرسانی کرده و در آن به برگزاری شانزدهمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در روز گذشته هفتم بهمن‌ماه اشاره کرده است. این خبر با تیتر «پنج وظیفه مهم ستاد راهبری حفظ قرآن کریم» منتشر شده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران تنها خبر منتشر شده در صفحه دین را به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان اختصاص داده است. این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ بهمن‌ماه و در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha