اجرای برنامه‌های اخلاقی و دینی نیاز به خلاقیت دارد
کد خبر: 3874838
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

اجرای برنامه‌های اخلاقی و دینی نیاز به خلاقیت دارد

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینكه یكی از رویكردهای این معاونت اجرای برنامه‌های اخلاقی و دینی است، گفت: برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به خلاقیت داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مسعود معصومی لاری، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه امروز، 8 بهمن‌ماه در گردهمایی معاونان فرهنگی دادگستری‌های سراسر كشور كه در راستای برگزاری مسابقات سراسری قرآن این قوه در شیراز برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت فرهنگی برگزاری برنامه‌های اخلاقی و دینی است كه برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به خلاقیت داریم.
وی بیان کرد: معاونت فرهنگی دستگاه قضایی در استان‌ها هم اکنون به بلوغ رسیده و در سال آینده باید به تمام عرصه‌های دستگاه قضایی ورود کنیم.
معصومی لاری با بیان اینكه معاونت فرهنگی به سمت فرهنگی کردن همه بخش‌های اداری و قضایی، اجرای احکام و ... حرکت کند، گفت: کار معاونت فرهنگی فقط حضور در نمازخانه‌ها نیست بلکه این معاونت باید در تمامی عرصه‌های دستگاه قضایی کشور حضور فعال داشته باشد.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار كرد: باید بسترهای لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه فراهم شود و هرجا فرصتی پیدا شد ورود کند.
وی اظهار کرد: فرآیند رسیدگی‌ها نیز به فعالیت فرهنگی نیاز دارد برای روشن شدن این موضوع باید خود را جای ارباب رجوع بگذاریم تا مسائل را حس کنیم که ارباب رجوع چه حسی دارد، بنابراین این کارها نیاز به بودجه ندارد زیرا فرم و شکل کار فرهنگی می خواهد.
معاون دینی معاونت فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: بر این باوریم که اگر عرصه‌ای فرهنگی شود، مسائل و مشکلات آن رفع می‌شود از این‌رو به دنبال صیانت از فعالیت‌های دستگاه قضایی هستیم.

نماز؛ مادر تمام فعاليت‌های فرهنگی 
معصومی لاری با اشاره به اینکه نماز مادر تمامی فعالیت‌های فرهنگی است، خواستار استانداردسازی نمازخانه‌های دادگستری‌ها شد و گفت: باید طرح‌های مربوط به نماز را به‌صورت دقیق پیگیری کنیم.
علیرضا یوسف‌زاده، مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی قوه قضاییه نیز در این مراسم بر لزوم توجه به نقش فرهنگ در اجرای فرآیند رسیدگی‌ها در قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: معاونت فرهنگی از سال 92 در قوه قضاییه و در استان‌ها از سال 93 تأسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا رویکرد این معاونت بر مسائل فر هنگ دینی، انقلابی، قرآنی و اعتقادی بود، گفت: از سال 96 نگاه این معاونت به حل مسائل دستگاه قضایی در برنامه‌های فرهنگی پررنگ‌تر شد و مباحثی چون سلامت دستگاه، حبس‌زدایی، صلح و سازش تکریم و رضایت ارباب رجوع در دستور کار قرار گرفت، پیرامون آن برنامه‌ریزی شد و در سال 99 صیانت از همکاران و تکریم ارباب رجوع در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha