تهیه و توزیع 700 بسته كمكی برای مردم سیستان و بلوچستان از سوی خیران فارس
کد خبر: 3874097
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

تهیه و توزیع 700 بسته كمكی برای مردم سیستان و بلوچستان از سوی خیران فارس

گروه اجتماعی ـ رئیس خانه خیرین فارس از تهیه 700 بسته كمكی شامل اقلام خوراكی، بهداشتی، پتو و وسایل گرمایشی در این استان خبر داد و گفت: این بسته‌ها از سوی خیران در سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالعلی شمس، رئیس خانه خیرین فارس امروز، 5 بهمن ماه در نشست مجمع عالی خیران این استان كه به‌میزبانی اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر سیستان و بلوچستان گفت: در برابر سیستان و بلوچستان مسئولیت خطیر و سنگین داریم.
وی افزود: ما در موسسه خیریه با خدا عهد کردیم که به کمک بشتابیم الان باید به عهد خود وفا کنیم. در چند روز گدشته همه افراد هم‌صدا شدند و کمک‌های مردمی را بسته‌بندی و آماده کردند. این مشارکت قابل وصف نیست و البته باید به شکل فراگیر دنبال شود.
شمس با بیان اینكه کمک‌های مردمی آماده ارسال به استان سیستان و بلوچستان است، گفت: 700 بسته کمک معیشتی به مردم سیستان و بلوچستان که هر کدام شامل اقلام خوراکی، بهداشتی، پتو و وسایل گرمایشی است آماده شده است و این وسایل به دست خیرین در سیستان و بلوچستان توزیع خواهد شد.
رئیس خانه خیرین فارس در ادامه با تقدیر از خدمات اجتماعی کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد پویش‌های دو سال اخیر گفت: باید تعامل بیشتری میان موسسات خیریه و کتابخانه‌های عمومی برقرار شود.
وی اضافه کرد: خدمات کتابخانه‌ها در ایجاد کمپین و جمع‌آوری هدایای فرهنگی برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و همچنین طرح «بهار مهربانی» برای کمک به مناطق سیل‌زده ابتدای سال و طرح «سیستان و بلوچستان را دریابیم» بسیار اثرگذار است.
شمس ادامه داد: در مواقع بحران معمولا نکته‌ای که فراموش می‌شود عواقب بعد از بحران است؛ وسایل فرهنگی، کتاب و وسایل بازی که کتابخانه‌ها برای کودکان و نوجوانان مناطق بحران‌زده تهیه می‌کنند، تاب‌آوری اجتماعی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.
رئیس انجمن خیرین كتابخانه‌ساز فارس با تصریح اینکه خانواده‌های مناطق بحرانی پس از گذشت مدتی با حجم گسترده‌ای از مشکلات روحی و روانی کودکان و نوجوانان مواجه خواهند شد، گفت: کتاب و هدایای فرهنگی بهترین کمک برای این مشکل خواهد بود. وسایل بازی برای کودک و کتاب برای نوجوان می‌تواند به بازسازی شخصیت آن‌ها کمک کند.

انتهای پیام
captcha